اخبار و مقالات کمپ سفر

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

در مقاله راهنمای خرید عینک جولبو JULBO میخواهیم به شناخت تمامی لنز های بکار رفته در عینک های کوهنوردی جولبو JULBO بپردازیم و کاربرد و ویژگی های هر کدام را به صورت ساده و مختصر توضیح دهیم.

عینک یکی از سه وسیله بسیار مهم و ضروری در برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی بشمار میرود ، مجهز بودن به یک عینک مناسب در برنامه های کوهنوردی‌ حرفه ای ، آلپاین (فنی) و پیمایشی ، مخصوصا در فصل زمستان که نور منعکس شده از برف و یخ میتواند آسیب زیادی به چشم کاربر وارد نماید از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

شرکت فرانسوی JULBO یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کننده های عینک‌ های حرفه ای کوهنوردی و ورزشی در دنیا میباشد و هر زمان که صحبت از تهیه عینک ورزشی مخصوصا عینک کوهنوردی و اسکی میشود بدون شک یکی از برند هایی که معرفی میشود برند نام آوازه جولبو است.

اما قبل از معرفی لنز ها و راهنمای خرید عینک جولبو ، نگاهی به شکل گیری و تاریخچه کمپانی بزرگ جولبو بیاندازیم.

تاریخچه کمپانی جولبو JULBO :

سال 1888 آغاز کار:

کمپانی جولبو در سال 1888 فعالیت خود را توسط جولز باود JULES BAUD در کشور فرانسه آغاز نمود ، او تجارت خود را با ایده طراحی یک عینک نوری شروع کرد ، جولز ابتدا یک برند بومی به نام JURA راه اندازی نمود که بعد ها این برند بنام امروزی جولبو JULBO تغییر پیدا کرد.

او به درخواست شکارچیان که می‌خواستند از چشمان خود در کوهستان محافظت کنند ،  (اولین عینک کریستالیر ) را طراحی کرد که نشان‌دهنده آغاز داستان محافظت نوری Julbo در برابر آفتاب بود.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

سال 1950 اولین عینک آفتابی یخچال طبیعی :

جولبو با معرفی شیشه عینک "ورمونت VERMONT " و طراحی عینک GLACIER تحولی عظیم در ساخت عینک آفتابی ایجاد نمود ، ورمونت اولین سری عینکهای مخصوص یخ و برف بود ، این تحول را میتوان به عنوان یک انقلاب در صنعت عینک های آفتابی کوهنوردی دانست ، کوهنوردان اکنون میتوانستند با محافظت بسیار مناسب از چشمانشان در برابر انعکاس های نوری محیط های یخی و برفی به راحتی برای فتح مرتفع ترین قله های جهان حرکت کنند ، استفاده از عینک های تولیدی کمپانی جولبو توسط کوهنوردان سرشناس دنیا جولبو را به عنوان یکی از پیشگامان اصلی در تولید انواع عینک آفتابی معرفی نمود ، علاوه بر این ستارگان راک نیز از این سری عینک ها استفاده میکردند.

سال 1970 یانیک سیگنور YANNICK SIGNEUR مشاور فنی :

سال های 1970 الی 1980 یک دهه بسیار پر آوازه برای جولبو بود ، یانیک سیگنور مشاور فنی جولبو یک ایده جالب برای توسعه محصولات جولبو ارائه داد ، عینک های تولیدی جولبو در این سال ها در قله های معروف 8000 متری دنیا مانند اورست Everest ، ماکالو Makalu ، آناپورنا Annapurna ، گاشربروم ۲ Gasherbrum ، برود پیک Broad Peak و نانگا پاربات Nanga Parbat تست شدند.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

سال 1980 سال سریع و اوج جولبو :

به مناسبت آغاز دهه 80 دهه «سرگرم کننده فلورسنت» ، کوهنوردان بزرگ دنیا عزم خود را برای موفقیت و صعود به بلندترین قله های دنیا جزم کردند ، در این حین جولبو برای رسیدن به اوج خود از این فرصت استفاده کرد و حامی این کوهنوردان شد ، به عنوان مثال اریک اسکوفی Éric Escoffier توانست سه قله 8000 متری را در کمتر از سه هفته در هیمالیا صعود نماید یا پاتریک گابارو Patrick Gabarrou به عنوان «تفریحات» کوچکش با 7 جبهه شمالی در سه روز توده Mont Blanc را صعود کرد. استفاده از این فرصت جایگاه جولبو را بیش از پیش در صدر تولید کنندگان عینک کوهنوردی تثبیت نمود.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

سال 1990 الی 1998 عینک برای بزرگ و کوچک به طور یکسان :

تمرکز جولبو در دهه 90 بین سال های 1990 الی 1998 بر روی اجرا و تولیدات استاندارد و با کیفیت بود ، به ویژه با بهره‌ برداری‌ های کریستف لافائل جولبو توانست تخصص خود به را به عنوان یک برند معیار برای محافظت چشم در برابر نور خورشید در محیط های نوری شدید به اکثر کشورهای دنیا نشان دهد و محصولات خود را به کشور های بزرگ دنیا عرضه نماید.
اما در سال 1998 جولبو با فرانک کاماس Franck Cammas شرکت Nautic را راه اندازی نمود و گام جدیدی در عرصه تولید عینک های آفتابی برداشت ، در این سال مجموعه Baby از برند جولبو معرفی شد که محافظت فوق العاده ای از چشم های ظریف کودکان ارائه می کرد ، در این سری فقط به تولید عینک های مخصوص کودکان با ویژگی ها و رنگ بندی ها متفاوت ارائه شد.

سال 2000 جهان جدید برای جولبو :

با شروع سال 2000 میلادی جولبو پا به عرصه وجود در اکثر جبهه های ورزشی کرد ، به عنوان مثال او از مایک هورن (Mike Horn) مردی که به انجام سفر های ماجراجویانه و مرگبار معروف شده بود حمایت کرد و در تمام مسیر های سخت و دشوار مانند دویدن در مسیر های خطرناک و یا دوچرخه‌ سواری در کوهستان و... از عینک های جولبو که کاملاً با هر ورزش سازگار شده بودند استفاده میکرد.

همچنین در این سال ها به سراغ دونده های معروف ، صخره نوردان و دوچرخه سواران حرفه ای رفت و در هر ورزش یا فعالیتی که به نیازمند عینک بود ، جولبو آنجا بود ، جولبو با این کار توانست کیفیت محصولات خود را نظیر وزن سبک ، چسبندگی و پایداری محکم بر روی صورت و انعطاف پذیری محصولاتش را نشان دهد.

سال 2010 سال اثبات تکنولوژی جولبو :
در سال 2010 جولبو با ارائه لنز های فنی و تخصصی خود مانند لنز کملئون Cameleon ، لنز زبرا Zebra ، لنز زبرا لایت Zebra Light ، اکتوپوس Octopus و فالکون Falcon که هر کدام برای یک سری فعالیت طراحی و تولید شده بودند توانست تکنولوژی برتر خود را به رخ جهان بکشد ، برای رفع هر نیاز در فضای باز یک لنز مناسب وجود داشت که این امر سبب جذب ورزشکاران و عموم مردم به سمت محصولات جولبو شد.
کمپانی جولبو Julbo برنامه ای با نام RX Trem راه اندازی و گسترش داد و مفتخر به دریافت جایزه طلایی Silmo شد.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

اکنون جولبو یک برند مستقل :
امروزه از زمان آغاز به کار کمپانی بزرگ JULBO جولبو بیش به 130 سال میگذرد ، برند جولبو اکنون یکی از پرطرفدار ترین برند های صنعت عینک های ورزشی و تخصصی در جهان بوده و اکثر کوهنوردان ، اسکی بازان ، دوچرخه سواران و سایر ورزشکاران حرفه ای در دنیا از محصولات جولبو استفاده میکنند. جولبو همواره با ذهنی خلاق و پر از ایده و نوآوری ، بازار عینک آفتابی دنیا را در دست دارد.

دسته بندی عینک در راهنمای خرید عینک جولبو JULBO :

به طور کلی کمپانی جولبو عینک های خود را به 3 دسته اصلی تقسیم بندی میکند که در هر دسته عینک هایی با طراحی و لنز های مخصوص و کاربرد های مشخص وجود دارد که در ادامه به معرفی هر کدام میپردازیم

دسته اول عینک های ورزشی یا Performance/Sport :

این عینک ها برای ورزش های سرعتی و بسیار پر تحرک مانند دوچرخه سواری کوهستان ، دویدن ، اسکی نوردیک و هرگونه فعالیت ورزشی که با سرعت و تحرک زیاد همراه باشد ساخته شده اند ، نوع طراحی فریم این عینک ها به گونه ای انجام شده که پایداری و چسبندگی محکمی بر روی صورت دارد و نوع لنز های بکار رفته در این عینک ها باتوجه به اینگونه برنامه ها و فعالیت ها طراحی شده اند.

دسته دوم عینک های تخصصی کوهنوردی یا Glacier/Mountain :

این دسته عینک ها تخصصی برای فعالیت های کوهنوردی و برنامه های طبیعت گردی طراحی شده اند ، نوع طراحی فریم این عینک ها به گونه ای انجام شده که کاملا در برابر نفوذ آفتاب و تشدید اشعه ماوراء بنفش خورشید که در زمستان از برف و یخ منعکس میشود از چشمان کاربر محافظت میکند و معمولا دارای بادگیر هستند لنز های طراحی شده برای عینک های این دسته با توجه به این نوع فعالیت و برنامه ها انجام میشوند.

دسته سوم عینک های شهری و روزمره یا Performance Lifestyle :

این دسته عینک مناسب جهت استفاده در فعالیت های روزمره ، مسافرت ، کمپینگ ، اسکی های تفریحی ، کنار ساحل و از این دست برنامه ها میباشد ، فریم این عینک ها معمولا ظریف تر طراحی شده و برای تفریح و گردشگری مناسب میباشند.

انواع لنز در عینک های جولبو :

لنز های عینک جولبو به سه دسته کلی تقسیم بندی میشوند لنز های ری اکتیو REACTIV ، لنز های اسپکترون SPECTRON و لنز آلتی آرک ALTI ARC. لنز های ری اکتیو REACTIV و لنز های اسپکترون SPECTRON خود شامل لنز هایی در زیر مجموعه خود هستند و هر کدام از آنها ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود را دارند ، هر لنز مناسب جهت استفاده در یک سری فعالیت و برنامه طراحی و تولید شده که در ادامه به بررسی کامل هر دو دسته و لنز های زیر مجموعه آنها و کاربرد هر لنز میپردازیم.

بیشتر بدانید: اگه میخوای در مورد عینک های کوهنوردی و امکانات و ویژگی هاشون بیشتر بدونی و بهتر بتونی عینک کوهنوردی خودتو انتخاب کنی حتما مقاله انتخاب عینک کوهنوردی رو بخون 

لنز های ری اکتیو فتوکرومیک REACTIV PHOTOCHROMIC :

لنزهای فتوکرومیک از یک قابلیت بسیار کاربردی برخوردار هستند ، این لنز ها به طور خودکار با تغییر شدت نور تنظیم می شوند ، لنزهای فتوکرومیک با اشعه ماوراء بنفش خورشید واکنش نشان می دهند و میزان تیرگی و شفافیت لنز با توجه به میزان و شدت نور محیط تغییر پیدا میکنند ، به این صورت که زمانی که نور خورشید کاهش پیدا میکند یا هوا تاریک تر میشود این لنز ها شفاف تر می شوند و زمانی که نور خورشید افزایش پیدا میکند لنز ها تیره تر می شوند ، این ویژگی از چشمان کاربر در برابر طیف وسیعی از شرایط نوری محافظت میکند.

لنز های فتوکرومیک تولید شده در کمپانی جولبو بنام REACTIV نامگزاری شده اند ، این لنزها از یک سری تکنولوژی ها و قابلیت های مخصوص به خود برخوردار هستند که در ادامه به معرفی این ویژگی های میپردازیم:

  • لنزهای REACTIV جولبو به دما حساس نیستند و در سردترین و گرم ترین دما تنظیم میشوند.
  • لنزهای REACTIV از Trivex ساخته شده‌اند ، این متریال در برابر خش بسیار بادوام و مقاوم بوده و نوری عالی را ارائه می‌کند.
  • فناوری فتوکرومیک REACTIV در داخل لنز قرار گرفته و این ویژگی باعث شده ویژگی فتوکرومیک لنز هرگز از بین نرود.
  • لنزهای REACTIV بهترین محافظت از چشم را ارائه می دهند و در برابر اشعه های مضر UV A و UV B و  UV C محافظت 100% دارند.
  • لنزهای REACTIV از قابلیت پوشش ضد مه برخورادار هستند.

لنز های ری اکتیو REACTIV جولبو خود به 7 مدل تقسیم بندی میشوند که هر کدام از این لنز ها ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی دارند و جهت استفاده در برنامه و فعالیت های مختلف قابل استفاده هستند که در جدول زیر لیست 7 مدل به همراه ویژگی های هر کدام آورده شده است.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

1- لنز REACTIV مدل High Mountain 2-4 با نام سابق کملئون Cameleon :

این لنز که در گذشته با نام لنز کملئون Cameleon شناخته میشد ، کمپانی جولبو نام آن را به REACTIV High Mountain تغییر داد اما همچنان در بازار این لنز در بیشتر مواقع به همان نام قبلی خود یعنی کملئون نامیده میشود و در سایت کمپانی جولبو نیز در مقابل نام جدید ، نام سابق آن نیز آورده شده است ، این لنز یکی از پر طرفدارترین لنز های ری اکتیو جولبو بوده که برای استفاده در ارتفاعات و کوهنوردی های حرفه ای گزینه ای ایده آل و بسیار مناسب میباشد و برای محیط های بسیار پرنور و محیط های برفی بهترین کارایی را دارد ، این لنز از تکنولوژی فتوکرومیک PHOTOCHOROMIC برخوردار بوده و در گروه 2 تا 4 قرار گرفته است، نرخ انتقال نور مرئی نیز در این لنز بین 5% الی 20% است، علاوه بر این از تکنولوژی پلاریزه POLARIZED بهره برده است که تابش خیره کننده روی سطوح بازتابنده را از بین می‌برد همچنین دارای خاصیت ضد مه Anti-Fog نیز میباشد.

2- لنز REACTIV مدل Performance 2-4 با نام سابق زبرا Zebra :

نام این لنز نیز در گذشته لنز زبرا Zebra بود که همانند لنز Cameleon کمپانی جولبو نام آن را تغییر داد و نام جدید آن به REACTIV Performance تغییر پیدا کرد ، این لنز هم همچنان در بازار به همان نام قبلی خود یعنی زبرا نامیده میشود و در سایت کمپانی جولبو نیز مقابل نام جدید ، نام سابق آن نیز آورده شده است ، این لنز بعد از لنز کملئون پرطرفدار ترین لنز در عینک های جولبو بوده و مناسب جهت استفاده در فعالیت های با سرعت بالا مثل ورزش های کوهستانی ، دوچرخه سواری کوهستان ، پیاده روی ، کوهنوردی ، اسکی و دویدن میباشد ، این لنز نیز تکنولوژی فتوکرومیک PHOTOCHOROMIC بهره برده و برای محیط هایی با شدت نوری متوسط مناسب هستند اما برای محیط های برفی بسیار پرنور توصیه نمیشود ، این لنز در گروه 2 تا 4 قرار گرفته و نرخ انتقال نور مرئی آن 7% الی 35% میباشد. این لنز دارای روکش خارجی دافع روغن OIL-REPELLENT بوده که تمیز کردن آن آسان تر است و مجهز به خاصیت ضد مه Anti-Fog نیز میباشد.

3- لنز REACTIV مدل Nautic 2-3 با نام سابق اختاپوس Octopus :

نام این لنز نیز در گذشته لنز اختاپوس Octopus بود که همانند دو لنز قبل کمپانی جولبو نام آن را به لنز REACTIV Nautic تغییر داد ، این لنز جز گروه 2 تا 3 بوده و نرخ انتقال نور مرئی آن 9% الی 32% میباشد ، این لنز مناسب جهت استفاده در همه ورزش های آبی چه در آّ و هوای شرایط ابری و چه آفتابی میباشد ، لنز Nautic از تکنولوژی پلاریزه POLARIZED بهره برده که تابش خیره کننده روی سطوح بازتابنده را از بین می‌برد همچنین دارای خاصیت ضد مه Anti-Fog و تکنولوژی HYDROPHOBIC بوده که باعث لغزش آب روی لنز و جلوگیری از تشکیل پیوندهای هیدروژنی بین مولکول‌های آب می‌شود که منجر به بهبود هرچه بهتر دید می‌شود.

4- لنز REACTIV مدل All Around 2-3 با نام سابق فالکن Falcon :

نام سابق لنز نیز در گذشته لنز فالکن Falcon بود که کمپانی جولبو نام آن را به لنز REACTIV All Around تغییر داد ، این لنز نیز جز گروه 2 تا 4 قرار میگیرد و نرخ انتقال نور مرئی آن 9% الی 20% میباشد ، این لنز مناسب جهت استفاده در تمرین های ورزشی و استفاده روزمره بوده و وضوح بصری ، سبکی و استحکام آن برای همه ورزش های خارج از منزل کاربردی میباشد ، این لنز از تکنولوژی پلاریزه POLARIZED بهره برده است که تابش خیره کننده روی سطوح بازتابنده را از بین می‌برد همچنین دارای روکش خارجی دافع روغن OIL-REPELLENT بوده که تمیز کردن آن آسان تر است.

5- لنز REACTIV مدل Performance 1-3 HC با نام سابق زبرا لایت قرمز Zebra Light Red :

نام سابق لنز نیز لنز زبرا لایت قرمز Zebra Light Red بود که کمپانی جولبو نام آن را به لنز REACTIV Performance 1-3 HC تغییر داد ، این لنز نیز جز گروه 1 الی 3 قرار گرفته و نرخ انتقال نور مرئی آن 13% الی 72% میباشد ، این لنز مناسب برای استفاده در ورزش های سرعتی مانند اسکی نوردیک و دوچرخه سواری در کوهستان بوده و دارای روکش خارجی دافع روغن OIL-REPELLENT میباشد که تمیز کردن آن آسان تر است همچنین از خاصیت ضد مه Anti-Fog نیز بهره برده است.

6- لنز REACTIV مدل Performance 1-3 LA با نام سابق زبرا لایت Zebra Light :

نام سابق این لنز نیز لنز زبرا لایت Zebra Light بود که کمپانی جولبو نام آن را به لنز REACTIV Performance 1-3 LA تغییر داد ، این لنز نیز جز گروه 1 الی 3 قرار گرفته و نرخ انتقال نور مرئی آن 17% الی 75% میباشد ، این لنز جهت برای استفاده در ورزش های سرعتی نظیر دویدن و دوچرخه سواری در کوهستان بوده و دارای روکش خارجی دافع روغن OIL-REPELLENT میباشد که تمیز کردن آن آسان تر است ، همچنین از خاصیت ضد مه Anti-Fog نیز بهره برده است.

7- لنز REACTIV مدل Performance 0-3 با نام سابق کلیر Clear :

این لنز نیز جز گروه 0 الی 3 قرار گرفته و نرخ انتقال نور مرئی آن 12% الی 87% میباشد ، این لنز مناسب برای استفاده در ورزش های استقامتی بوده و با همه شرایط نوری ، از جمله نور بسیار کم (شب/آب و هوای بد) سازگار است ، این لنز دارای خاصیت ضد مه Anti-Fog نیز میباشد.

بیشتر بدانید: اگه میخوای در مورد بهترین عینک کوهنوردی جولبو یعنی عینک اکسپلورر 2 بیشتر بدونی حتما مقاله بررسی عینک کوهنوردی جولبو JULBO مدل اکسپلورر Explorer 2 رو بخون

لنز های اسپکترون SPECTRON :

کمپانی فرانسوی Julbo چهار دسته لنز به نام لنز های اسپکترون SPECTRON ارائه میدهد ، این لنز ها از متریال پلی کربنات تشکیل شده اند که برای اکثر فعالیت های ورزشی و تفریحی چند منظوره مناسب هستند ، هرکدام از این لنز ها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند که در ادامه به بررسی و معرفی هر کدام میپردازیم.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

1- لنز اسپکترون SPECTRON 4 :

لنز اسپکترون گروه 4 دارای نرخ انتقال نور مرئی 5% بوده و از پوشش ضد انعکاس Anti-Reflective Coating برخوردار میباشد این ویژگی با از بین بردن بازتاب های سرگردان ، راحتی بصری را بهبود می بخشد و سبب وضوح دید هرچه بهتر برای کاربر میشود ، علاوه بر این با قابلیت Flash Finish نور مرئی را با اعمال افکت آینه ای روی لنز فیلتر میکند ، این لنز برای برنامه هایی که در محیط هایی با تابش خیره کننده قوی هستند توصیه می شود.

2- لنز اسپکترون SPECTRON 3 POLARIZED :

لنز اسپکترون 3 پلاریزه دارای نرخ انتقال نور مرئی برابر با 11% بوده و از تکنولوژی پلاریزه POLARIZED بهره برده است که تابش خیره کننده روی سطوح بازتابنده (جاده ، آب ، برف و غیره) را از بین می‌برد ، این لنز دارای روکش آینه رنگی Color Flash است که فیلتراسیون نور مرئی را با اعمال افکت آینه ای بر روی لنز بهبود می بخشد ، این لنز مناسب جهت استفاده در انواع ورزش های دریایی و کوهستانی میباشد.

3- لنز اسپکترون SPECTRON 3 :

لنز اسپکترون 3 خود شامل سه مدل لنز SPECTRON 3+ ، SPECTRON 3 و SPECTRON 3CF بوده که هر از نظر محافظت در برابر نور خورشید یکسان هستند و تفاوت در میزان جلوه آینه ای روی لنز است که فیلتر های نور مرئی را بهبود میبخشد ، نرخ انتقال نور مرئی در این لنز برابر با 12% بوده و یک لنز چند منظوره و مناسب برای تمامی فعالیت ها میباشد.

4- لنز اسپکترون SPECTRON 1 :

یک لنز مناسب برای برای شرایط نوری ضعیف و زمانی که تابش نور خورشید در آسمان زیاد نیست  مناسب میباشد ، نرخ انتقال نور مرئی در این لنز 75% است.

لنز آلتی آرک ALTI ARC :

این لنز مانند لنز های REACTIV  و SPECTRON پر استفاده نیست و در بعضی از عینک های جولبو از این لنز استفاده شده است. نرخ انتقال نور مرئی در لنز ALTI ARC برابر با 7% بوده و از کیفیت نوری برتر و بسیار مقاوم در برابر خش و ضربه برخوردار است ، همچنین دارای پوشش خارجی ضد انعکاس بوده که با از بین بردن بازتاب های سرگردان ، سبب بهبود هرچه بهتر دید میشود ، این لنز برای محیط‌های کوهستانی مناسب میباشد.

راهنمای خرید عینک جولبو JULBO کمپ سفر

متریال سازنده لنز در عینک های جولبو :

لنز های ساخته شده با متریال ALTI ARC :

متریال آلتی آرک Alti Arc که در معمولا در عینک های Julbo Cham یافت می شود ، یک شیشه معدنی است که دارای رنگ تیره ( شبیه به لنز Spectron 4) میباشد ،این لنز دارای شفافیت عالی و پوشش بازتابنده در بیرون است.

مواد Alti Arc در لنز سبب کنترل و محافظت بسیار مناسب از چشمان کاربر میشود و در برابر شرایط سخت کوهستانی و تابش های خیره کننده قوی از برف ، گزینه ای ایده آل و کاربردی بشمار میرود.

لنز های ساخته شده با متریال TRIVEX :

متریال تریوکس TRIVEX یک ترکیب ممتاز با کارایی بسیار بالا از شیشه معدنی و پلی کربناتاست ، تمای لنزهای فتوکرومیک REACTIV جولبو از متریال Trivex ساخته شده اند. TRIVEX از وزن سبکی برخوردار بوده و کیفیت اپتیک بسیار با کیفیتی ارائه می دهد. تریوکس و پلی کربنات هر دو به قدری قوی هستند که به عنوان اجزای سازنده در شیشه جلوی جت های جنگنده استفاده می شوند.

لنز های ساخته شده با متریال POLYCARBONATE : 

در تمام لنزهای اسپکترون Spectron از متریال پلی کربنات POLYCARBONATE استفاده شده است ، پلی کربرونات یک متریال بسیار بادوام ، سبک و بسیار وزن و مقاوم در برابر خش است ( ضد خش نیست). مواد پلی کربنات سطح بالایی از وضوح اپتیکال را ارائه می دهد و 50 برابر بیشتر از شیشه اپتیکال در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد ، این لنزها جهت استفاده در فعالیت های ورزشی یا تفریحی فوق العاده هستند.

تکنولوژی های استفاده شده در لنز عینک های جولبو :

پلاریزه POLARIZED :

تکنولوژی پلاریزه POLARIZED با مسدود کردن اکثر تابش های خیره کننده ، کنتراست تصاویر را بهبود میبخشد و رنگ ها را برای دید هرچه بهتر کاربر حتی در نور های بسیار شدید خورشید تقویت میکند.  این تکنولوژی بالاترین محافظت در برابر نور خورشید را برای چشمان کاربر به ارمغان می آورد.

به طور کلی هنگامی که نور خورشید عمود بر سطوح صاف مانند آب ، برف ، شیشه ، ماسه یا سنگفرش منعکس می شود ، این تابش انعکاسی بسیار شدیداست و این پتانسیل را دارد که باعث افزایش سوزش چشم ، خستگی چشم و محدودیت دید شود. لنزهای پلاریزه برای ورزش‌های آبی ، دوچرخه‌سواری و رانندگی در جایی که تابش انعکاسی بالایی وجود دارد بسیار کاربردی هستند.

کنترل تابش نور GLARE CONTROL :

GLARE CONTROL یک فناوری انحصاری است که کمپانی جولبو Julbo از آن استفاده میکند ، این فناوری فیلتر Polarization را برای از بین بردن 79٪ تابش خیره کننده در هوای آفتابی ارائه می دهد و تابش خیره کننده را به اندازه کافی کاهش می دهد. ویژگی ضد تابش آن ، فشار و خستگی چشم را کاهش می دهد و دید مطلوبی را برای هر فعالیتی فراهم می کند. در این فناوری مقدار کمی درخشش یخ و سطوح صاف نمایش داده میشود.

در مقاله راهنمای خرید عینک جولبو JULBO سعی کردیم هر آنچه قبل از خرید عینک های جولبو باید بدانید به صورت کامل بیان شود ، منتظر نظرات شما در مورد این مقاله هستیم.

جهت مشاهده عینک های کوهنوردی جولبو به دسته بندی عینک کوهنوردی مراجعه فرمایید.

جهت مطالعه سایر مقالات فروشگاه کمپ سفر به قسمت اخبار و مقالات کمپ سفر مراجعه فرمایید.

سایت کمپانی جولبو JULBO

15 دیدگاه در “راهنمای خرید عینک جولبو JULBO

  1. پدرام علی یاری گفت:

    بسیار مقاله جامع و کاملی بود ، جای همچین مقاله ای واقعا خالی بود ، دستت شما درد نکنه

    1. admincampsafar گفت:

      خوشحالیم که براتون مفید بوده موفق باشید

  2. زهرا رادمهر گفت:

    لنز های جولبو چون هر کدوم واسه یه کاربرد هستن آدم گیج‌ میشه موقع خرید ، این مقاله رو الان خوندم اینقدر کامل بود قشنگ فهمیدم باید چه عینکی انتخاب کنم این مقاله ام برام یه مرجع شد ، ممنون از تیم خوبتون

    1. admincampsafar گفت:

      سلام ممنون از شما که مطالعه کردید ، خوشحالیم که راضی بودید و مفید بوده براتون موفق باشید

    2. احمد کشتکار گفت:

      سلام بسیار عالی ایکاش
      کمی جلوتر به‌ این آگاهی
      رسید بودم

      1. campSaadi گفت:

        سلام ، انشالله خرید های بعدیتون با آشنایی بیشتر خرید میکنید ، موفق باشید

  3. علیرضا گفت:

    سلام. ممنون از مطالب مفیدتون. استفاده کردیم.

    1. campSaadi گفت:

      سلام ، باعث افتخاره که براتون مفید بوده ، موفق باشید

  4. مهسا گفت:

    درود به شما
    ببخشید عینک های جولبو سایزبندی دارن؟؟
    من چند جا امتحان کردم برای صورتم بزرگ بود .‌

    1. campSaadi گفت:

      سلام به صورت محدود بعضی از مدل دو تا سایز دارند ،اکثرا تک سایز هستند ، مشخصات فریم داخل توضیحات محصولات درج شده

  5. مهدی گفت:

    سلام و تشکر از نوشته های کاربردی تان … سوالی داشتم از کارشناس محترم …کد های عینک های جولبو اکسپلورر ۲ با هم تفاوتی دارند ؟ مثلاً من به تازگی یک عینک جولبو ری اکتیو اکسپلورر ۲ خرید که کدش J4973621 هست اما همون مدل عینک با رنگ دیگه کد متفاوتی داره …این تفاوت کد فقط برای تفاوت رنگ هست یا تفاوت های دیگه ای با هم دارن ؟؟؟ ممنون .

    1. campSaadi گفت:

      سلام وقت بخیر ، این کد هایی که شما فرمودید به نوعی پارت نامبر محصول هستند و هر کد مخصوص یک مدل و لنز و رنگ هست که در سایت کمپانی جولبو هم میتونید مشاهده کنید که با توجه به مدل و لنز و رنگ هر عینک یک پارت نامبر درج شده است

  6. پیمان احسانی زاد گفت:

    توضیحات کامل و عالی بود. ممنون

    1. campsafar گفت:

      سلامت باشید، باعث افتخاره براتون مفید بوده

  7. بهروز جباري گفت:

    توضيحات واضح و عالي بودند كاش مي شد اين مطالب بصورت بروشور به كسي كه مي خواهد اين عينكها را خريداري كند ارايه مي شد تا انتخاب بهتر نمايد
    تشكر از زحمات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *