اخبار و مقالات کمپ سفر

تاریخچه کمپانی استنلی STANLEY

تاریخچه کمپانی استنلی STANLEY
خلاصه ای از تاریخچه کمپانی استنلی STANLEY :

تاریخچه کمپانی استنلی STANLEY

برند استنلی در سال 1913 با اختراع فلاسک خلاء تمام فولادی توسط ویلیام استنلی جونیور آغاز به کار نمود ، ویلیام استنلی ( متولد ۲۸ نوامبر ۱۸۵۸ – درگذشته ۱۴ مه ۱۹۱۶) یک فیزیکدان آمریکایی بود که در بروکلین ، شهر نیویورک متولد شد و بالغ بر 129 اختراع در زندگی خود ثبت نمود ، شایعات حاکی از آن است که ویلیام استنلی نیاز داشت در حین فعالیت های روزمره قهوه‌ اش را به صوررت داغ صرف کند ، این نیاز باعث شد تا با الهام گرفتن از برخی تئوری‌ های خود که حین ساخت ترانسفورماتورها آموخته بود را جهت اختراع این نوع فلاسک عملی نماید.

تاریخچه کمپانی استنلی STANLEY

نمونه های اولیه از این اختراع به دلیل نگهداری دمای بالا در پرواز با خلبان های B-17 در طول جنگ جهانی دوم ، حمل اعضای بدن انسان ، انتقال مایع منی گاو نر توسط صنعت گاو و همراهی خدمه در اکتشافات اعماق دریا استفاده میشد. به مرور زمان و با ارتقای کیفیت محصولات ، طراحی شیک تر و استفاده های بسیار کاربردی تر ، نام برند استنلی به عنوان محصولات بسیار بادوام و کاربردی در بین مردم قابل اعتماد شد و امروزه با بیش از 100 سال قدمت ، نسل‌های زیادی از مردم در سراسر دنیا هر روز از فلاسک ها ، ماگ ها ، ست ظروف ، جهبه های خنک نگهداردنده یا کول باکس استنلی استفاده میکنند ، زیرا میتوانند غذا و نوشیدنی خود را برای مدت طولانی‌ تری در دمای هوا نگهداری نمایند. شعار برند استنلی Stanley's Built For Life™ ( استنلی برای زندگی ساخته شده است) به این مفهوم است که قمقمه پدربزرگ شما که از خلبانان در جنگ جهانی دوم پشتیبانی می‌کرد ، امروز می‌تواند در کنار فلاسک کلاسیک دوجداره و عایق خلاء جدید که برای سفر کمپینگ آخر هفته خود برداشته‌ اید قرار گیرد.

کمپانی استنلی در محصولات سری کلاسیک خود سعی کرده همان طراحی ظاهری اولیه با همان ساختار سخت ، همان ظاهر کلاسیک ، همان روکش سبز رنگ چکشی که نشان دهنده اصالت و قدمت کمپانی است را حفظ نماید ، برای شروع باید بدانید که چه چیزی استنلی را استنلی می کند ، زمانی که ویلیام استنلی عایق خلاء فولادی دو جداره را اختراع نمود ، زمینه‌های اساسی بسیاری را برای فناوری ایجاد کرد که شهرت کمپانی را برای عملکردی بینظیر تعریف می‌کرد. در آن زمان فلاسک ها یا بطری های عایق‌ شده با خلاء توسط شیشه پوشانده میشدند که این باعث گرم نگه داشتن نوشیدنی و قهوه میشد ، اما اینگونه فلاسک ها یا بطری ها معایب زیادی از جمله شکسته شدن راحت شیشه (هزینه مجدد برای تهیه فلاسک جدید) ، نگهداری بسیار کمتر دما ، کاربردی نبودن در همه فعالیت ها را شامل میشد.

یکی از ابداعات کلیدی کمپانی استنلی استفاده از فناوری Char-Vac™ بود ، در این فناوری گرد و غبار زغال چوب بین دو دیوار فولادی ضد زنگ در حین ایجاد عایق خلاء جمع میشد ، این روش فلاسک ها را سخت تر و همچنین انعطاف پذیرتر می کرد ، اما سبب افزایش وزن و حجم فلاسک ها نیز میشد،  محصولات استنلی مربوط به زمان Char-Vac™ بسیار مورد علاقه و محبوب بودند و هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند ، استنلی استفاده از فناوری Char-Vac™ را در سال 2009 متوقف کرد و به جای آن دیواره فولادی خارجی را ضخیم تر نمود ، محصولات جدید با وزن سبک تر و همان مشخصات فنی کماکان پیشرو در صنعت ، تولید گردید ، البته این نکته نیز حائز اهمیت است که محصولات کلاسیک جدید با محصولات مربوط به زمان Char-Vac™ از نظر سطح سختی نمیتوانند رقابت کنند ، به همین دلیل است که استنلی سری MASTER خود را در سال 2017 به بازار جهانی معرفی کرد. این سری برای استفاده افرادی طراحی شده است که به دوام و سختی بیش از حد مدل های قدیمی یعنی Char-Vac™ و البته با فناوری جدید Quad-Vac™ نیاز دارند.

جدول زمانی تاریخچه کمپانی استنلی STANLEY :

سال 1913 آغاز فعالیت و اختراع : ویلیام استنلی جونیور با توجه به آموخته های خود و هنگام کار بر روی ترانسفورماتورها متوجه شد که فرآیند جوشکاری که از آن استفاده می‌کرد میتواند برای عایق‌ کاری بطری خلاء با فولاد به جای شیشه استفاده شود و از این رو فلاسک خلاء تمام فولادی توسط ویلیام استنلی جونیور اختراع گردید و این آغاز فعالیت برند استنلی بود.

سال 1915 تولید انبوه : در این سال ویلیام استنلی با تهیه و بازسازی یک ساختمان قدیمی و تجهیز آن با ماشین آلات تولید کوزه های عایق و سایر تجهیزات مورد نیاز تولید انبوه محصولات استنلی را آغاز نمود.

بیشتر بدانید: اگه میخوای با بهترین مدل های فلاسک استنلی آشنا بشی به مقاله معرفی فلاسک های کوهنوردی استنلی STANLEY یه سر بزن.

سال 1916 درگذشت ویلیام استنلی : ویلیام در سن 57 سالگی در گذشت و کمپانی استنلی توسط یک شرکت سرمایه گذاری در شهر نیویورک ادامه عملیات تولید را در دست گرفت ، یک مهندس مکانیک به نام هری بجر به عنوان مدیر کل استخدام گردید ، هری بجر به اختراع و توسعه محصولات جدید ادامه دادو توانست خط تولید را گسترش دهد.

سال 1921 خریداری کمپانی استنلی : خط تولید لوازم خانگی برند Landers Frary & Clark (L.F&C) در شهر New Britain، Connecticut  کمپانی Stanley Insulating Company را خریداری کردند و خط تولید محصولات استنلی را به خطوط لوازم خانگی و سخت افزاری خود اضافه نمودند.

سال 1933 انتقال کارخانه : کارخانه و تمامی عملیات و تولید محصولات استنلی از شهر گریت بارینگتون ، ماساچوست به کارخانه L.F&C در بریتانیای جدید ، در شهر کانکتیکات منتقل گردید ، هری بجر در طول این مدت به عنوان مهندس ارشد تحقیقات و تولید محصول انتخاب گردید و در سال‌های بعد نیز به توسعه و افزودن محصولات بیشتر به خط تولید استنلی ادامه داد.

سال 1949 بازنشستگی هری بجر : در این سال هری بجر بازنشسته شد و جان ایزا به عنوان مهندس ارشد تحقیقات محصول و گسترش تولید منصوب شد. .

سال 1961 فروش سهام : در 30 مارس 1961 یک پیشنهاد مناقصه جهت به دست آوردن سهام کنترلی L F & C توسط شرکت J. B. Williams که یک تولید کننده پیشرو در صنعت داروسازی بود ، داده شد و در حدود شش هفته ، جی بی ویلیامز مالکیت 80 درصد از حدود 404000 سهام باقیمانده را کسب کرد.

سال 1965 علاءالدین : در این سال کمپانی علاءالدین بخش یونیورسال استنلی که شرکت جی بی ویلیامز J. B. Williams بطری و قمقمه استنلی را در شهر نشویل ، در ایالت تنسی ساخته بود ، خریداری کرد. در این زمان تمام عملیات تولید استنلی به نشویل منتقل شد و تا سال 1966 اولین بطری های علاءالدین استنلی ارسال شد. جان ایزا John Eza توسط صنایع علاءالدین برای راه اندازی عملیات در نشویل استخدام گردید و او تا زمان بازنشستگی در سال 1989 به عنوان مهندس ارشد در بخش تولید بطری های استنلی به کار خود ادامه داد.

از سال 1949 تا 1965 ، پانزده محصول جدید به خط تولیدات استنلی اضافه شد و کانتینرهای استنلی در این بازه زمانی توسط خطوط هوایی، راه آهن، خطوط اقیانوس، بیمارستان ها و موسسات تغذیه انبوه استفاده میشد.

سال 1968 طراحی جدید : در این سال یک فنجان عایق که همان درپوش رزوه ای فلاسک بود برای کاهش هزینه های ساخت و تجهیزات عملیاتی طراحی و ساخته شد.

سال 1976 و 1988 فلاسک دو لیتری : در سال 1976 یک فلاسک دو لیتری با ارتفاع کوتاهتر معرفی شد ، در اواسط دهه 1980 یک دسته جانبی نیز در بطری یک کوارتی معرفی شد و در سال 1988 نیز دستگیره وثیقه (کیف حمل دستگیره دار) حذف شد و با دسته جانبی بر روی فلاسک جایگزین شد. در این مدت بطری دهانه 24 اونس با یک فنجان عایق نیز تولید شد.

سال 2002 انتقال به کشور چین : در این سال استنلی توسط سیاتل ، WA مستقر در بازار بین المللی اقیانوس آرام (PMI) خریداری گردید و سپس تمام تأسیسات و کارخانه تولیدی استنلی به کشور چین منتقل شد و تا امروز تمامی محصولات برند محبوب استنلی در کشور چین تولید میشود و بخش وسیع و متنوعی شامل انواع فلاسک کوهنوردی و مسافرتی ، ماگ های کوهنوردی و سفری ، ست ظروف سفری ، قهوه ساز سفری و جعبه خنک نگهدارنده توسط استنلی با سلایق و کاربرد های گوناگون طراحی و تولید میشود ، بیش از صد سال از قدمت استنلی میگذرد و کماکان هر روز به طرفداران این برند محبوب افزوده میشود و کمتر کسی است که امروزه با نام این برند پر آوازه آشنایی نداشته باشد.

بیشتر بدانید: برای شناخت بیشتر باربهترین و کاربردی ترین ماگ های استنلی میتونی مقاله کاربردی ترین ماگ های استنلی STANLEY رو بخونی.

جهت مشاهده محصولات و فلاسک های STANLEY در سایت کمپ سفر میتوانید به دسته بندی محصولات استنلی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *