اخبار و مقالات کمپ سفر

بررسی عینک کوهنوردی جولبو JULBO مدل اکسپلورر Explorer 2

بررسی عینک کوهنوردی جولبو JULBO مدل اکسپلورر Explorer 2

در بررسی عینک کوهنوردی جولبو JULBO مدل اکسپلورر Explorer 2 قصد داریم به معرفی و شناخت بیشتر پرچم دار عینک های کوهنوردی کمپانی جولبو یعنی عینک Explorer 2 بپردازیم. به طور کلی میتوان گفت این عینک پرطرفدارترین، محبوب ترین و پرفروش ترین عینک تخصصی کوهنوردی در بین کوهنوردان و طبیعت گردان میباشد، عینک اکسپلورر 2 به دلیل کیفیت ساخت بالا، طراحی ارگونومیک، تهویه و گردش هوای مناسب، ایجاد میدان دید وسیع، مجهز بودن به بادگیر های جانبی با قابلیت جداسازی، لنز های کاربردی، طراحی ظاهری شکیل و از همه مهمتر کاربردی بودن در تمام برنامه های کوهنوردی، سالها توسط کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه ای در سراسر دنیا استفاده شده و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

کمپانی جولبو یک کمپانی فرانسوی قدیمی و یکی از محبوب ترین تولید کنندگان عینک های تخصصی کوهنوردی، ورزشی و شهری در جهان میباشد، عینک های این کمپانی سالیان سال توسط بهترین کوهنوردان دنیا استفاده شده و امروزه کمتر کسی است که در زمینه عینک های کوهنوردی و ورزشی نام برند جولبو رو نشنیده باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی ویژگی ها و قابلیت های محبوب ترین و پرفروش ترین عینک تخصصی جولبو یعنی عینک کوهنوردی اکسپلورر Explorer 2 بپردازیم.

جهت کسب اطلاعات کامل در مورد تمام ویژگی ها و لنز های عینک های جولبو میتوانید به مقاله راهنمای خرید عینک جولبو JULBO مراجعه نمایید.

فریم عینک کوهنوردی جولبو مدل اکسپلورر 2 :

فریم عینک Explorer 2 از طراحی کاملا استاندارد و ارگونومی بهره مند بوده و در ساختار آن از متریال مقاوم و با کیفیت فایبرگلاس استفاده شده است، این متریال علاوه بر مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار، در برابر شرایط جوی مختلف نیز از دوام بالایی برخوردار میباشد.

فریم عینک به گونه ای طراحی گردیده که عملیات تهویه و گردش هوا را به خوبی انجام میدهد، در قسمت مرکزی و حدفاصل لنز ها نیز یک محفظه کوچک جهت تبادل جریان هوا و جلوگیری از بخار گزفتگی داخل عینک تعیبه شده است. ابعاد بخش قرارگیری لنز نیز در عینک Explorer 2 به صورت پانورامیک طراحی شده که به دلیل سطح بزرگ آن، سبب وسعت میدان دید کاربر میشود،

قسمت دستگیره های عینک اکسپلورر 2 به صورت کاملا انعطاف پذیر طراحی گردیده و قسمت انتهایی دسته ها نیز به صورت 360 درجه قابل تنظیم است، این ویژگی به کاربر این امکان را میدهد تا با توجه به فرم گوش و راحتی خود بتواند این بخش را تنظیم نماید. همچنین در قسمت شقیقه های از گریپ Grip Tech Temples استفاد شده که از چسبیده شدن موی کاربر به دستگیره ها جلوگیری میکند.

یکی از ویژگی های کاربردی عینک جولبو مدل Explorer 2 وجود بادگیر های جانبی با قابلیت جداسازی میباشد، این بادگیر ها یک پوشش جانبی بوده که از چشمان کاربر در برابر باد، طوفان، گرد و غبار و نور های شدید جانبی خورشید محافظت میکند، این بادگیر ها قسمت بالا و پایین بخش جانبی فریم عینک را پوشش میدهد. کاربر میتواند با توجه به شرایط محیط بادگیر ها را به عینک نصب و یا از عینک جدا نماید.

قسمت بینی عینک نیز مجهز به گریپ شوک گیر بوده که سبب راحتی هرچه بهتر کاربر هنگام استفاده میشود.

لنز های عینک کوهنوردی JULBO مدل Explorer 2 :

عینک جولبو مدل Explorer 2 با چهار لنز مختلف تولید شده که هر لنز مناسب جهت یک سری فعالیت ها و برنامه ها میباشد، کاربران با  توجه به نوع فعالیت، شرایط آب و هوایی، بودجه و نیاز خود میتوانند لنز مناسب فعالیت خود را انتخاب نمایند.

بیشتر بدانید: اگه میخوای همه چیو در مورد بهترین برند عینک کوهنوردی دنیا یعنی برند جولبو بدونی مقاله راهنمای خرید عینک کوهنوردی جولبو رو اصلا از دست نده

1. لنز REACTIV مدل HIGH MOUNTAIN ( لنز کملئون CAMELEON سابق ) :

لنز REACTIV HIGH MOUNTAIN که در واقع همان لنز کملئون CAMELEON سابق است یکی از محبوب ترین لنز های کمپانی جولبو میباشد، این لنز مجهز به تکنولوژی PHOTOCHROMIC فتوکرومیک بوده که با توجه به شدت نور محیط ، میزان تیرگی و روشنایی لنز نیز به صورت خودکار تغییر پیدا میکند ، قابلیت فتوکرومیک به کاربر این امکان را میدهد تا در تمامی شرایط نوری و محیطی بتواند بهترین دید را داشته باشد ، این لنز جهت استفاده در محیط های پرنور، ارتفاعات و کوهنوردان حرفه ای که در تمامی فصول سال و شرایط مختلف آب و هوایی اقدام به صعود میکنند بسیار مناسب و کاربردی بشمار میرود. همچنین برای فعالیت های اسکی و قایقرانی نیز مناسب میباشد.

در ساختار این لنز از متریال تریوکس TRIVEX استفاده شده است این متریال که به عدسی نشکن نیز معروف است، علاوه بر اینکه از مقاومت بسیار بالایی در برابر شکستگی برخوردا است، باعث بهبود در دید کاربر نیز میشود.

لنز REACTIV مدل HIGH MOUNTAIN در گروه 2 تا 4 ( cat. 2 to 4) قرار دارد و میزان عبور نور مرئی یا VLT در این لنز بین 5 الی 20 درصد (باتوجه به میزان نور محیط) میباشد.  این لنز از تکنولوژی POLARIZED برخوردار بوده که سبب از بین بردن و جلوگیری از تابش ها و پرتورهای خیره کننده از روی سطوح بازتابنده مانند سطوح برفی به چشمان کاربر میشود.

لنز ری اکتیو مدل HIGH MOUNTAIN به صورت صد در صدی از چشمان کاربر در برابر اشعه یو وی خورشید UV PROTECTION 100% محافظت میکند و  مجهز به پوشش ضد بخار ANTI-FOG نیز میباشد، این ویژگی در فصول سرد سال و مناطقی با دماهای پایین و شرایط جوی همراه با مه گرفتگی بسیار کاربردی میباشدو سبب جلوگیری از بخار گرفتگی لنز میشود.

مشخصات لنز REACTIV مدل HIGH MOUNTAIN
گروه انتقال نور مرئی VLT  ساختار لنز قابلیت فتوکرومیک  UV100%
2 تا 420 الی 50 درصد تریوکس TRIVEXدارددارد

2. لنز REACTIV مدل PERFORMANCE ( لنز زبرا ZEBRA سابق ) :

لنز REACTIV PERFORMANCE یا همان لنز زبرا سابق یک لنز پر استفاده و محبوب برای فعالیت هایی که با سرعت بالا همراه است میباشد، لنز ری اکتیو مدل پرفورمنس مناسب جهت فعالیت های دوچرخه سواری کوهستان، اسکی، ورزش های کوهستانی و دویدن در کوهستان میباشد. این لنز نیز همانند لنز HIGH MOUNTAIN از تکنولوژی PHOTOCHROMIC فتوکرومیک بهره برده و با توجه به شدت نور محیط میران تیرگی و روشنایی لنز تغییر میکند، لنز PERFORMANCE

متریال تشکیل دهنده این لنز نیز متریال تریوکس TRIVEX یا همان عدسی نشکن بوده و از مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و شرایط مختلف جوی برخوردار میباشد. این لنز در گروه 2 تا 4 ( cat. 2 to 4) قرار دراد و میزان انتقال نور مرئییا همان VLT در آن 7% الی 35% است. یکی از ویژگی های مهم این لنز روکش خارجی دافع روغن OIL-REPELLENT میباشد که در تمیز کردن راحتر عینک بسیار کابردی است همیچنین از پوشش ضد مه Anti-Fog نیز بهره مند میباشد.

لنز ری اکتیو مدل پرفرورمنس محافظ صد در صدی در برابر اشعه یو وی خورشید UV PROTECTION 100% برای چشمان کاربر میباشد.

مشخصات لنز REACTIV مدل HIGH MOUNTAIN
گروه انتقال نور مرئی VLT  ساختار لنز قابلیت فتوکرومیک  UV100%
2 تا 47 الی 35 درصد تریوکس TRIVEXدارددارد

3. لنز اسپکترون SPECTRON 4 :

لنز اسپکترون SPECTRON 4 نیز یک لنز پر استفاده و محبوب برای کوهنوردان نیمه حرفه ای و طبیعت گردان میباشد، این لنز برای فعالیت هایی که در معرض شرایط نوری با تابش خیره کننده قوی هستند مناسب میباشد. لنز اسپکترون 4 قابلیت فتوکرومیک ندارد و به نسبت لنز های ری اکتیو از قیمت مناسب تری نیز برخوردار میباشد. لنز اسپکترون 4 در گروه 4 قرار دارد و میزان انتقال نور مرئی یا VLT در این لنز برابر با 5% میباشد.

لنز SPECTRON 4 از پوشش ضد انعکاس Anti-Reflective Coating بهره مند است که این پوشش با از بین بردن بازتاب های گوناگون در محیط، دید هرچه بهتری را برای کاربر به ارمغان می آورد. این لنز همچنین از قابلیت Flash Finish برخوردار است که نور مرئی را با اعمال افکت روی لنز فیلتر میکند.

در ساختار لنز اسپکترون 4 از متریال پلی کربونات استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند، لنز های اسپکترون محافظ بسیار خوبی در برابر اشعه UVA ، B و C برای چشمان کاربر میباشد.

مشخصات لنز REACTIV مدل HIGH MOUNTAIN
گروه انتقال نور مرئی VLT  ساختار لنز قابلیت فتوکرومیک  UV100%
45 درصد تریوکس TRIVEXندارددارد

بیشتر بدانید: اگه میخوای در مورد عینک های کوهنوردی و امکانات و ویژگی هاشون بیشتر بدونی و بهتر بتونی عینک کوهنوردی خودتو انتخاب کنی حتما مقاله انتخاب عینک کوهنوردی رو بخون 

4. لنز آلتی آرک ALTIARC 4 :

لنز آلتی آرک ALTIARC 4 یکی دیگر از لنز های استفاده شده در عینک کوهنوردی JULBO مدل Explorer 2 میباشد، این لنز مانند لنز های REACTIV و SPECTRON پر استفاده نیست و کاریرد آن در ارتفاعات کوهستانی و اکسپدیشن‌ها میباشد. در ساختار این لنز از شیشه معدنی استفاده شده که از استحکام بالایی در برابر ضربه و خش برخوردار میباشد.

این لنز در گروه 4 قرار دارد و میزان انتقال نور مرئی یا VLT برابر با 7 درصد میباشد، این لنز نیز مانند لنز اسپکترون از قابلیت Flash Finish برخوردار بوده ونور مرئی را با اعمال افکت آینه ای روی لنز فیلتر مینماید.

مشخصات لنز REACTIV مدل HIGH MOUNTAIN
گروه انتقال نور مرئی VLT  ساختار لنز قابلیت فتوکرومیک  UV100%
47 درصد شیشه معدنیندارددارد

مشخصات سایز عینک کوهنوردی جولبو مدل Explorer 2 :

ارتفاع لنز : 47 میلی متر
فاصله پل : 11 میلی متر
طول دسته : 135 میلی متر
پایه: 6
اندازه لنز : 61 میلی متر
وزن: 44 گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *