اخبار و مقالات کمپ سفر

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر
خلاصه ای از تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER :

در سال 1898 کمپانی Deuter Sport دیوتر اسپرت توسط هانس دیوتر تأسیس گردید ، با آغاز فعالیت از دهه 1900 ، Deuter Sport گونی‌ها و کیسه‌های پستی پست سلطنتی باواریا را تامین مینمود. این شرکت در سال 1905 تولیدات خود را در زمینه تولید پارچه های کتانی ، گونی های حمل و نقل، پتو یا کاور های اتومبیل و اسب گسترش داد و بخش تولید و اجاره چادر را نیز آغاز نمود .

در سال 1910 ، به دلیل تقاضای زیادی که برای محصولات ارتش وجود داشت کمپانی Deuter Sport شروع به تولید کیف ، کوله پشتی ،کمربند، چادر برای نیروهای مسلح ارتش کرد. از سال 1919، دیوتر اسپرت مجددا فعالیت های خود را گسترش داد و اینبار شروع به تولید چمدان ، کوله پشتی های جدید ، روکش کالسکه ، چادر و سایبان کامیون و محصولات چرمی کرد.

دیوتر اسپرت اولین کوله پشتی آلپی (فنی) و کوهنوردی خود به نام TAUERN را در سال 1934 معرفی نمود و تا پایان سال 1970 تولیدات خود را در زمینه کوله پشتی های سفری و کوهنوردی نیز ادامه داد ، طبیعت گردان و کوهنوردان زیادی از جمله Willi Rickmer و  Heckmair برای صعود و طی کردن مسیر های پیمایشی مانند PAMIR و North Face of the Eiger و NANGA PARBAT از محصولات این کمپانی اعم از کوله پشتی و چادر اسفاده میکردند.

در سال 1972 دیوتر ظرفیت کارخانه تولید و انبار چمدان ها به 40600 متر مربع گسترش پیدا نمود و برای چهارمین بار کیف های ورزش و مسافرتی تیم المپیک تامین نمود ، دیوتر در سال 1984 سیستم پشتی سری AIRCOMFORT را برای کوله پشتی های خود طراحی نمود این سیستم با پشتی توری و کاملا خلاقانه و ارگونومی بازار کوله پشتی را در سراسر جهان متحول کرد ، در سال 1994 دیوتر اولین کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری خود را با پشتی AIRSTRIPES معرفی نمود و در این سال Andi Heckmair (مخترع Alpencross ) از این کوله پشتی در برنامه های خود نمود ، سال 1995 نیز پا به عرصه تولید کیسه خواب کوهنوردی گذاشت و در سال 1999 سری پر فروش و جدید کوله پشتی های خود با نام FUTURA  که با فناوری نوین و ارگونومی AIRCOMFORT تولید شده بودند را به بازار جهانی معرفی نمود.

در سال 2001 دیوتر محصولات خود را به بیش از 28 کشور ارائه کرد و امروزه به دلیل کیفیت ساخت بالای محصولات ، استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا ، تنوع بالای محصولات ، ارائه محصولات مناسب هر جنسیت و هر فعالیت ، محصولات دیوتر به تمامی کشور ها صادر میشود و محبوبیت بسیار زیادی در بین کوهنوردان ، دوچرخه سواران و طبیعت گردان کسب نموده و کوهنوردان بسیار زیادی در سراسر دنیا از محصولات این برند پرطرفدار استفاده میکنند.

جدول زمانی تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER :

سال 1898 تأسیس : کمپانی Deuter Sport دیوتر اسپرت توسط هانس دیوتر Hans Deuter در این سال تأسیس گردید و با تامین و تولید گونی‌ها و کیسه‌های پستی پست سلطنتی باواریا فعالیت خود را آغاز نمود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1905 اجاره چادرهای بزرگ : دیوتر اسپرت در یک منطقه تجاری جدید تولیدات خود را علاوه بر تولید پارچه های کتانی ، گونی های حمل و نقل و کاور های اتومبیل و اسب به تولید و اجاره چادر های بزرگ گسترش داد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1910 تولید انبوه برای ارتش و گسترس تولیدات : نیروهای مسلح ارتش اولین مشتری عمده – کوله پشتی و چادر های ذخیره سازی و چادر دامداری بود ، در این سال دیوتر اسپرت تولیدات کیسه زین اسب را نیز آغاز نمود و تجارت خود را با تولید چمدان و محصولات چرمی نیز گسترش داد ، موجودی چادرهای اجاره ای دیوتر به سقف 10000 متر مربع رسید و برای اولین بار در فستویال بزرگ Oktoberfest از چادر های خیمه شب بازی دیوتر استفاده گردید.

سال 1919 ساختار جدید : کمپانی Hans Deuter در این سال به شهرت خوبی رسید و علاوه بر گسترش تولید در کوله پشتی ، چادر و روکش کالسکه ، تولیدات چمدان و کالاهای چرمی نیز گسترش زیادی یافتند.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1928 استفاده از محصولات دیوتر توسط افراد شناخته شده : ویلی ریکمر Willi Rickmer کاوشگر و کوهنورد مشهور کوهستانی در این سال میسیر Pamir Expedition را با استفاده از کوله پشتی ، کیف و چادر دیوتر طی نمود. ( دیوتر تا پایان دهه 1970 ، عملاً تمام افراد برجسته در زمینه طبیعت گردی و کاوشگران کوهستانی آلمانی را تجهیز نمود).

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1934 اکسپدیشن NANGA PARBAT و کوله پشتی TAUERN : کوله‌ پشتی‌ های TAUERN برای اولین بار در اکسپدیشن NANGA PARBAT توسط شکت کنندگان استفاده گردید و ارزش خود را ثابت نمود ، فریتز بچتولد ، یکی از شرکت‌کنندگان در اکسپدیشن، میگوید ما کوله‌ پشتی Tauern را به‌ عنوان یکی از لوازم های فنی یا آلپاین با کیفیت شناختیم که به خوبی با فعالیت های فوق‌ العاده شدید این اکسپدیشن همراه بود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1938 صعود به قله Face of the Eiger با کوله پشتی دیوتر : Anderl Heckmair برای اولین بار از تاریخ 22 الی 24 ژوئیه با کوله پشتی دیوتر به شمال قله Face of the Eiger فیس آیگر صعود کرد و به یک کوله پشتی دوتر مجهز شد. لودویگ ورگ ، فریتز کاسپارک و هاینریش هارر نیز تیم طناب زنی او بودند.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1939 سال های تاریک دیوتر : با شروع جنگ جهانی دوم در این سال دیوتر با ظرفیت کامل فقط به تولید تجهیزات و چادر برای نیروهای مسلح پرداخت.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1945 پیامدهای جنگ : بعد از جنگ هانی ظرفیت های موجود برای تولید اقلام و محصولات جدید کاهش پیدا کرد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1953 صعود به قله Nanga Parbat : هرمان بول HERMANN BUHL کوهنورد اتریشی در اولین صعود انفرادی معروف خود به قله Nanga Parbat نانگاپاربات (نهمین کوه مرتفع روی زمین است که قله آن در ارتفاع 8126 متری از سطح دریا قرار دارد) به یک کوله پشتی TAUERN دیوتر که از الیاف مصنوعی Perlon ساخته شده بود و کیف و چادر دیوتر تجهیز شد.

سال 1957 ثبت سهامی عام و تغییر نام شرکت : دیوتر تجارت خانوادگی را به یک شرکت سهامی عام تبدیل نمود و نام رسمی شرکت خود را به “Deuter Industriewerke AG-Augsburg” تغییر داد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1962 ساخت سوله صنعتی : ساخت سوله‌ های صنعتی به یک شرکت تجاری مستقل، “Deuter Hallenbau GmbH, Augsburg” تبدیل شد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1968 الیاف مصنوعی :
دیوتر در این سال اولین سری کوله پشتی نایلونی خود را تولید و به بازار ارائه نمود ، به زودی این متریال به مواد اول و پایه در ساخت کوله پشتی های دیوتر تبدیل خواهد شد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1971 رهبر بازار : دیوتر Deuter در این سال به عنوان تولید کننده پیشرو در زمینه تولید کوله پشتی، چمدان و کیف در جمهوری فدرال آلمان شناخته شد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1972: رشد دیوتر : مساحت تولید و ذخیره سازی کارخانه چمدان دیوتر تقریباً دو برابر گردید و به 40600 متر مربع رسیده است. دیوتر برای چهارمین بار تیم المپیک را به کیف های ورزشی و مسافرتی تجهیز نمود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1984 تولید سیستم پشتی AIRCOMFORT : دیوتر برای سیستم پشتی کوله پشتی های خود یک فناوری جدید بنام AIRCOMFORT را طراحی نمود ، این سیستم با پشتی توری با طراحی خلاقانه و کاملا ارگونومی بر روی کوله پشتی ها سری جدید قرار گرفت و بازار کوله پشتی را در سراسر جهان متحول کرد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1988 ورود کوهنوردان و دوچرخه سواران به تیم دیوتر : در این سال کوهنوردان و دوچرخه سواران به طور مستقیم به مجموعه ورود کردند ، Pepi Stückl و Peter Vogler از راهنمایان معتبر کوهستان به تیم توسعه ملحق شدند و Bernd Kullmann یکی از کوهنوردان حرفه ای و همه جانبه ، در سمت مدیر محصول و مدیر فروش در دیوتر مشغول بکار شد.

سال 1988 Peter Habeler پیتر هابلر : Peter Habeler یک کوهنورد و آلپینیست مشهور جهان ، یک همکار نزدیک و مشاور فنی در Deuter شد ، او در تورها و سفرهای خود تا سال 1991 محصولات و نوآوری های دیوتر را در شرایط سخت آزمایش میکرد.

سال 1989 جدا شدن بخش چمدان و کوله پشتی های مسافرتی : در این سال محصولات چمدان و کوله پشتی مسافرتی از بخش “Deuter AG” جدا شد و به بخش “Deuter Sport & Leather GmbH” تبدیل گردید.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1990  اولین کوله پشتی دوچرخه : Anderl Heckmair اندی هکمیر به مدت 4 روز و با عبور از 10 گذرگاه دوچرخه سواری کرد و در حین مسیر کوله پشتی Alpencross را اختراع نمود. زیرا هیچ کدام از کیف ها و کوله پشتی های آن زمان برای دوچرخه سواری مناسب نبودند. کوله پشتی BIKE 1 با پشتی AIRSTRIPES اولین کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری دیوتر به بازار معرفی شد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1994 شرکای جدید دیوتر : با گسترش تولیدات و ایجاد فناوری های جدید در کوله پشتی ها ، کمپانی دیوتر قادر نبود خیاطی دقیق و فنی با کیفیت بالاتر را توسط چرخ های خیاطی انجام دهد از این رو  در سال 1994، دیوتر و شریک تولیدش دوک ، گرد هم می آیند و کاری که با 35 چرخ خیاطی آغاز شده بود را به یک کارخانه بسیارتخصصی تولید کوله پشتی در ویتنام با 5400 کارمند تبدیل میکنند ، در این کارخانه به طور انحصاری تمام کوله پشتی ها و لوازم جانبی دیوتر تولید میشود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1995 تولید کیسه خواب : دیوتر اینبار تلاش های خود را به تولید یکی دیگر از محصولات ضروری که به فضای باز و همچنین کوهنوردی اختصاص داشت بکار میگیرد و شروع به طراحی و تولید کیسه خواب میکند.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 1997 شروع همکاری نزدیک با انجمن آلمان مون : راهنمایان حرفه ای کوهستان که 200 روز در سال مشغول هدایت تورها هستند ، بازخوردها و تجربه های خود را در اختیار تیم توسعه Deuter قرار می دهند ، این بازخورد ها معمولاً سال ها طول می کشد تا جمع آوری شود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

1999 معرفی کوله پشتی سری FUTURA : دیوتر در این سال پرفروش ترین سری کوله پشتی خود را که با سیستم پیشرفته تر و بروزتر AIRCOMFORT طراحی شده بود را با نام FUTURA به بازار معرفی نمود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2000 متخصص موفق: Deuter کماکان رهبر بازار کشور آلمان در زمینه تولید کوله پشتی های کاربردی و تخصصی است ، تمرکز بر موارد ضروری ، تجربه طولانی و بهره گیری از یک تیم با تجربه و پویا کلید موفقیت دیوتر است.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2001 دیوتر بین المللی DEUTER INTERNATIONAL : در این سال دیوتر یک شرکت تابعه در آمریکا با عنوانه «Deuter USA»  تاسیس نمود ، در این مرحله، دیوتر در 28 کشور دنیا ارائه میشود و شهرت جهانی پیدا کرده است.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2002 سری AC LITE : در این سال سری کوله پشتی های AC LITE و چند منظوره با سیستم پشتی AIRCOMFORT معرفی میشوند ، این سری کوله پشتی ها با وزن سبک و طراحی نوآورانه خود تأثیر بسیار خوبی بر جای می گذارند.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2004 کیسه خواب کودک : در این سال طیف تولید کیسه خواب کامل شده است ، کیسه خواب های تولید دیوتر از کودکان تا کیسه خواب های چهار فصل با دماهای مختلف را شامل میشود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2005 محافظ پشت SHIELD : دیوتر با سیستم محافظ پشتی جدید بنام SHIELD مفهوم کوله پشتی جدید را توسه داد . محافظ پشت SHIELD توسط TÜV/GS تست شد و ایمنی بیشتری را به دوچرخه سواران و ورزشکاران زمستانی ارائه میداد. کوله پشتی دوچرخه ATTACK جایزه نوآوری طلایی Eurobike Award را دریافت نمود.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2006 مدیر عامل ، خط تولید محصولات زنان ، عضو موسس EOCA  : در این سال گروه شوان استابیلو ، مدیریت دیوتر را به دست می گیردو Bernd Kullmann، توسعه دهنده محصولات پرشور به مدت 20 سال ، مدیر عامل دیوتر میشود.

دیوتر در این سال 2006 دیوتر GERLINDE KALTENBR UNNER یک کوهنورد اتریشی حرفه ای و مشهور ( در آگوست 2011 ، او دومین زنی بود که به قله K2 با ارتفاع 8611 را صعود کرد و اولین زنی بود که بدون استفاده از اکسیژن کمکی یا باربرهای ارتفاع بالا این کار را انجام داد. او در سال 2012 برنده جایزه معتبر کاوشگر سال نشنال جئوگرافیک شد) را برای تیم توسعه SL استخدام کرد. او از اکسپدیشن‌ها و تورهای آماده‌سازی خود در آلپ، تجربیات ارزشمندی را برای توسعه خط زنان دیوتر با پسوند SL ارائه مینمود.

در سال 2006 دیوتر یکی از اعضای مؤسس انجمن حفاظت از فضای باز اروپا EOCA بود ( EOCA یک سازمان غیرانتفاعی از صنعت فضای باز اروپا است که از پروژه های حفاظت از طبیعت در سراسر جهان حمایت می کند)

سال 2008 تبدیل به شریک BLUESIGN® SYSTEM : دیوتر در این سال به شریک سیستم abluesign® تبدیل می شود ، abluesign سختگیرترین استاندارد جهانی جهت حفاظت از محیط زیست ، ایمنی شغلی و حفاظت از حقوق مصرف کننده است.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2009 تولید کوله پشتی با عنوان EL FIT : مدل های جدید کوله پشتی با پسوند EL مناسب جهت استفاده افراد قد بلند طراحی شده و که طول قسمت پشت این مدل ها تا حدودی بیشتر از نمونه های استاندارد است.

سیستم Aircomfort Flexlite نام جدید سیستم AIRCOMFORT است که به طور خاص برای سری سبک وزن SPECTRO توسعه یافته است.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2010 سیستم راحتی کششی حرارتی در کیسه خواب ها : کیسه خواب های سری Exosphere و Neosphere وارد بازار شدند ، این کیسه خواب ها با خاصیت کشسانی بالا و استفاده از فناوری هایی که سبب راحتی بیشتر میشد ، بازار کیسه خواب را تکان داد.

تاریخچه کمپانی دیوتر DEUTER کمپ سفر

سال 2011 بنیاد لباس منصفانه FWF و کوله پشتی کودکان YPSILON : دیوتر در سال 2011 عضو بنیاد لباس منصفانه (FWF) می شود. به عنوان عضوی از این بنیاد ، متعهد به انجام استانداردهای بالای کار و اجتماعی است.

دیوتر در سال 2011 کوله پشتی مدرسه و کودک YPSILON ایپسیلون را توسعه داد ، این کوله پشتی ها به طور خاص برای آناتومی و خواسته های کودکان طراحی شد.

سال 2013 ساختمان جدید ، تغییر در مدیریت ، اولین محصولات BLUESIGN : از زمان انتقال به گرستوفن در سال 1997، دیوتر چیزی بالغ بر 800 درصد رشد داشت ، به همین دلیل نیاز به فضای بیشتری داشت ، آخرین تکنیک های ساخت و ساز ، مانند استفاده از انرژی زمین گرمایی، نشان دهنده تعهد بیشتر به کیفیت زیست محیطی است.

در سال 2013 مارتین ریبل به عنوان مدیر عامل شرکت Deuter Sport GmbH معرفی شد و دیوتر اولین محصولات BLUESIGN خود را ارائه نمود ، کوله پشتی کودکان KIKKI (پارچه تایید شده توسط Bluesign®) و کیسه خواب کودکان DREAMLAND (محصول bluesign®).

سال 2015 برنده جایزه ، عضویت اتحادیه نساجی :  در ماه آوریل، دیوتر “جایزه بهترین عملکرد” را از بنیاد لباس منصفانه FWF به دلیل “سرمایه گذاری شجاعانه در تاسیسات تولید و دفتر مرکزی شرکت” برای کاهش اضافه کاری دریافت نمود. در این فرآیند، دیوتر دوباره با 90 امتیاز از 98 امتیاز ممکن، به امتیاز برتر دست پیدا کرد و در بررسی سالانه سازمان های مستقل “وضعیت رهبر” را اعطا کرد ، همچنین در این سال به عضویت اتحادیه نساجی درآمد. اتحادیه نساجی ابتکار دولت فدرال آلمان است و هدف خود را دستیابی به بهبودهای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی در طول زنجیره تامین نساجی قرار داده است.

سال 2016 اولین سری کوله پشتی برای کوهنوردان فنی Gravity ، کوله پشتی Attack :
سری Gravity اولین سری کوله پشتی تخصصی و فنی برای کوهنوردان معرفی شد ، این سری محصول چندین سال تجربه و بالاترین تخصص حرفه ای است و توسعه یافته توسط کوهنوردان مسابقه، بولدرهای پرشور، راهنماهای کوهستان، رهبران اعزامی و سایر ورزشکاران برتر میباشد ، مجموعه کوهنوردی Deuter الزامات ویژه کوهنوردی و فعالیت های آلپ را برآورده می کند.

کوله پشتی Attack نیز در این سال توسط دیوتر معرفی میشود ، این کوله پشتی فنی دارای یک فناوری مدرن و چندین ویژگی جدید است. کوله پشتی Attack مجهز به سبک‌ ترین و مدرن‌ ترین محافظ SAS-Tec ، نگهدارنده‌های محافظ ، اتصال کلاه ایمنی جدید ، کیسه عینک و گوشی هوشمند میباشد ، جیب مخصوص گوشی هوشمند  امکان دسترسی سریع به تلفن همراه را بدون نیاز به برداشتن کوله پشتی از روی دوش فراهم می کند.

سال 2017 ساختار نوآورانه PowerBox و AIRCONTACT PRO : در کیسه خواب های دیوتر به لطف ساختار نوآورانه PowerBox و ساختار وافل آن  کششی عرضی در سمت بالای کیسه خواب از زانو به پایین ایجاد شده است که سبب آزادی حرکتی هرچه بیشتر را به کاربر میدهد.
سری جدید کوله های AIRCONTACT PRO با فناوری ها و ویژگی های مختلف و سیستم پشتی VARI SLIDE نیز معرفی شد ، این سیستم به کاربر این امکان را میدهد تا بر اساس قد خود بتواند قسمت کمری کوله پشتی را تنظیم نماید.

سال 2020 وضعیت رهبری لباس منصفانه ، بدون PFC ، محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی ، تغییر در مدیریت : از سال 2013، دیوتر برای هفتمین بار متوالی، بالاترین رده عضویت ممکن را توسط بنیاد لباس منصفانه (FWF) دریافت نمود. هدف FWF بهبود شرایط کار در صنعت نساجی و پوشاک، به ویژه به صورت محلی در کشورهای تولید کننده است. Deuter از آگوست 2011 به عضویت FWF درآمده است و بنابراین خود را به دستورالعمل های کاری سختگیرانه FWF متعهد کرده است.

دیوتر برای محافظت از محیط زیست و سلامت خود ، از بهار/تابستان 2020 فقط محصولات بدون PFC را با همان کیفیت بالا تولید میکند. دیوتر به منظور اطمینان از خواص ضد آب و کثیفی،از یک پوشش DWR (Durable Water Repellency) استفاده میکند که برای سلامتی بی ضرر است و با محیط زیست نیز سازگاری کامل دارد.

دویتر سری UP اولین سری محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی را تولید نمود ، تمام پارچه ها 100% بازیافت شده و طبق استاندارد bluesign® تولید می شوند.

ROBERT SCHIEFERLE رابرت شیفرل که قبلاً معاون مدیر عامل بود ، در 1 ژوئیه 2020 مدیریت انحصاری Deuter Sport GmbH را به جای مارتین ریبل بر عهده گرفت.

بیشتر بدانید: اگه میخوای بدونی چجوری کوله پشتی مناسب برنامه ات رو انتخب کنی به مقاله انتخاب کوله پشتی کوهنوردی مناسب رو بخون

جهت مشاهده محصولات برند دیوتر DEUTER به دسته بندی محصولات دیوتر مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *