اخبار و مقالات کمپ سفر

مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA

مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA

در مقاله مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA میخواهیم به معرفی، بررسی و شناخت هرچه بیشتر دو سری بسیار محبوب کوله های دیوتر یعنی سری های ایرکانتکت و فوتورا بپردازیم، در این مقاله ویژگی ها، کاربردها تفاوت ها و نوع طراحی هر کدام توضیح داده میشود و برای افرادی که برای خرید کوله پشتی کوهنوردی دیوتر بین انتخاب این دو سری تردید دارند و اطلاعات کافی در مورد این دو سری ندارند و نمیدانند کدام سری کوله پشتی برای برنامه و فعالیتشان مناسب است، بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود.

کمپانی دیوتر یک کمپانی قدیمی و بسیار محبوب در زمینه تولید تجهیزات و لوازم کوهنوردی و به صورت اختصاصی کوله پشتی های کوهنوردی است.امروزه کوله پشتی های برند دیوتر یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین کوله پشتی ها در جهان بشمار میروند که از طبیعت گردان تا کوهنوردان حرفه ای در سراسر دنیا از کوله پشتی های این برند نام آوازه استفاده میکنند. این برند آلمانی با توجه به نوع و سبک فعالیت و جنسیت کوله پشتی های مختلف و متنوعی را در سری های مشخص طراحی و تولید میکند که دو سری بسیار پرطرفدار این کوله پشتی ها سری AIRCONTACT و FUTURA است که در این مقاله به شناخت این دو سری خواهیم پرداخت.

1. ساختار و سیستم قسمت پشتی کوله‌پشتی:

سیستم پشتی کوله پشتی های سری AIRCONTARCT :

کمپانی دیوتر نام این سری کوله پشتی های خود را بر اساس نوع سیستم کمری که در ساختار پشتی کوله ها استفاده شده است نام گذاری کرده اند، کوله‌پشتی‌های این سری از سیستم پشتی به نام Aircontact برخوردار هستند که به لطف بهره مندی از مش جدید Air Spacer سه ویژگی حداکثر راحتی، بالشتک کمری و تهویه مناسب را برای این کوله پشتی ها به ازمغان آورده است.

جهت ایجاد حداکثر راحتی در سیستم پشتی ایرکانتکت از سه قابلیت VariSlide (قابلیت تنظیم ارتفاع بخش کمری کوله پشتی با توجه قد کاربر) و VariFlex (وجود باله های کمری ارگونومی و منعطف) و ActiveFit (بند های شانه متحرک) استفاده شده است که این قابلیت ها با توزیع بهینه و یکنواخت وزن بار بر روی کمر و شانه‌های کاربر، سبب کاهش فشار بر روی نقاط خاص کمر میشود.

وجود یک بالشتک در قسمت کمری کوله پشتی در ایجاد راحتی و نرمی کوله پشتی تاثیر زیادی داشته که در صورت وزن زیاد کوله محافظ خوبی برای کاهش فشار در قسمت کمر کاربر میباشد، همچنین سیستم ایرکانکنت با طراحی مهندسی و استاندارد عملیات تهویه و گردش هوا را در بخش کمری کوله پشتی به خوبی انجام میدهد که سبب کاهش تعریق کاربر هنگام فعالیت میشود.

مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA

سیستم پشتی کوله پشتی های سری FUTURA :

در کوله‌پشتی‌های این سری از سیستم پشتی Aircomfort Sensic استفاده شده است، این سیستم یکی از ویژگی‌های برجسته کوله‌پشتی‌های سری Futura از برند دیوتر است که به تهویه بهتر و راحتی هرچه بهتر حین حمل کوله‌پشتی کمک می‌کند. این سیستم به شکل یک پنل مشبک در بخش پشتی کوله‌پشتی قرار دارد و تاثیر بسزایی در تجربه حمل کوله‌پشتی دارد. در زیر توضیحات بیشتری در مورد سیستم Aircomfort دیوتر ارائه می‌شود.

تهویه بهتر : در طراحی این سیستم به عملکرد تهویه و گردش هوا توجه زیادی شده است، سیستم Aircomfort به صورت ویژه برای کاهش تعریق در طول  فعالیت طراحی شده است. پنل مشبک ایرکامفورت با هر حرکت کاربر هوا را به صورت کاملا استاندارد از بخش کمری کوله پشی عبور میدهد که این تهویه به کاربر این امکان را می‌دهد تا در طول فعالیت های طولانی و در شرایط آب و هوایی گرم، نعریق کمتر و احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

راحتی حمل: پنل مشبک و سیستم تهویه Aircomfort با توزیع استاندارد و مناسب وزن بر روی بدن کاربر باعث کاهش فشار بر روی پشت و کمر شده و به کاربر اجازه می‌دهد که کوله‌پشتی را با راحتی بیشتری حمل نماید. این ویژگی به خصوص در برنامه ها و کوله کِشی های طولانی مدت و حمل بار سنگین بسیار کارآمد است.

انعطاف‌پذیری: سیستم Aircomfort با وزن سبک و طراحی انعطاف‌پذیر، به کاربر این امکان را می‌دهد که کوله‌پشتی را به راحتی بر اساس جثه و  شرایط فیزیکی خود تنظیم نماید.

مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA

2. کاربرد و نوع فعالیت :

کاربرد کوله پشتی های سری AIRCONTARCT :

کوله‌پشتی‌های سری Aircontact به دلیل ظرفیت بالا و قابلیت حمل بار های سنگین، برای کوهنوردان و طبیعت گردان بسیار مناسب هستند. این کوله ها به کاربر این امکان را می‌دهند که تجهیزات و لوازم سنگین و حجیم خود را برای مسافرت‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی طولانی مدت به راحتی حمل کنند. کوله پشتی های سری ایرکانتکت مناسب جهت استفاده در برنامه های کوهنوردی Trekking و سفر های طولانی مدت هستند.

کاربرد کوله پشتی های سری FUTURA :

کوله پشتی های سری فوتورا با طراحی ارگونومیک جزء کوله های بسیار پرفروش و محبوب دیوتر هستند و مناسب جهت استفاده در برنامه های کوهنوردی و پیمایشی HIKKING و طبیعت گردی از مبتدی تا حرفه ای هستند. این کوله پشتی ها برای سفر های کوتاه مدت و زیر 5 روز استفاده میشوند و از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی برخوردار میباشند.

3. وزن و ظرفیت کوله پشتی :

وزن و ظرفیت در کوله پشتی های سری AIRCONTARCT :

این سری کوله‌پشتی‌ به دلیل وجود سیستم پشتی پیچیده‌تر و قابل تنظیم‌تر، به طور کلی از وزن سنگین تری برخوردار هستند، این کوله ها به دلیل اینکه برای سفر ها و برنامه های طولانی مدت طراحی شده اند از ظرفیت یا حجم بالاتری نیز برخوردار هستند، حجم کوله پشتی سری ایرکانتکت بین 35 الی 80 لیتر میباشد.

وزن و ظرفیت در کوله پشتی های سری FUTURA :

کوله پشتی های سری فوتورا به دلیل استفاده در برنامه های کوتاه مدت و پیمایشی از وزن سبک تری برخوردار هستند و حجم کوله های این سری بین 21 الی 60 لیتر طراحی شده اند، کوله های یک روزه یا دی پک سری فوتورا جزء پرطرفدار ترین کوله پشتی های یک روزه در دنیا هستند.

4. زیر مجموعه های هر سری :

کوله های زیر مجموعه سری AIRCONTARCT :

  1. مدل های AIRCONTACT CORE : مدل های دیفالت سری ایرکانتکت

  2. مدل های AIRCONTACT ULTRA : وزن سبک تر و عدم تنظیم بخش کمری

  3.  مدل های AIRCONTACT X : ظرفیت های بالا | وجود فریم Y برای انتقال مستقیم بار و کنترل بار | دارای یک کوله حمله به صورت مجزا بر روی کوله پشتی اصلی

مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA

کوله های زیر مجموعه سری FUTURA :

  1. مدل های FUTURA : مدل های با ظرفیت یا حجم کمتر
  2. مدل های FUTURA PRO : مدل های با ظرفیت یا حجم بیشتر
  3. مدل های FUTURA AIR TREK : تفاوت در طراحی قسمت پتشتی و محفظه دسترسی سریع در بخش میانی علاوه بر بخش انتهایی
  4. مدل FUTURA PRO JAYPACK : مناسب جهت کوهنوردان و طبیعت گردان عکاس با قابلیت قرار گیری دوربین عکاسی و لنز
مقایسه کوله پشتی های دیوتر سری AIRCONTACT و FUTURA

5. ویژگی ها و امکانات:

از نظر امکانات تقریبا هر دو کوله پشتی امکانات مشابهی نظیر محفظه هیدراتاسیون (محفظه مخصوص کیسه آب)، محفظه دسترسی سریع (در سری های فوتورا برای حجم های بالا تر از 26 لیتر)، کاور عایق باران، بند های سینه و بند های کمری هستند. که با توجه به مدل کوله پشتی نوع این امکانات باهم تفاوت میکنند.

نتیجه گیری :

در نهایت، با توجه به معرفی که برای هر دو سری انجام شد، انتخاب بین کوله پشتی دیوتر سری FUTURA و AIRCONTACT به نوع فعالیت و نیاز‌های کاربر بستگی دارد.

در صورتی که به دنبال برنامه ها و فعالیت های کوتاه مدت (زیر 5 روز بسته به نوع و ظرفیت کوله پشتی) با وزن سبک هستید و می‌خواهید تجربه کوهنوردی یا طبیعت گردی در مسیرهای کمتر پیچیده را تجربه کنید، سری فوتورا در کوله پشتی دیوتر با طراحی سبک تر، تنظیمات ارگونومیک، تهویه بهتر و  ظرفیت‌های متنوع گزینه مناسبی میباشد.

اما اگر  برنامه ها و سفرهای طولانی‌ مدت با بارهای سنگین و لوازم و تجهیزات زیاد در دستور کار شما هستند، مجموعه ایر‌کانتکت با عملکرد تحمل بار های سنگین وزن، ظرفیت های بزرگ تر و راحتی بی‌نظیر نیازتان را بیشتر برآورده میکند.

به علاوه، از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، تنظیم بار، مقاومت در برابر شرایط محیطی، و طراحی زیبا، ارگونومی، استاندارد و کاربرپسند ویژگی های هر دو سری می‌باشند. شما می‌توانید به تعهد دیوتر در کیفیت و عملکرد اعتماد کنید تا تجربه خود را در فعالیت‌های کوهنوردی و سفر بهبود دهید. بنابراین، مجموعه‌ای را که با سبک ماجراجویی‌تان هماهنگ است انتخاب کرده و با اطمینان به سفر بعدی‌تان بروید.

بیشتر بدانید: جهت کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه خرید و انتخاب کوله پشتی کوهنوردی مقاله انتخاب کوله پشتی کوهنوردی مناسب را مطالعه نمایید.

جهت مشاهده کوله پشتی های کوهنوردی برند دیوتر به لینک محصولات دیوتر و جهت مشاهده تمامی کوله پشتی ها به دسته بندی کوله پشتی کوهنوردی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *