اخبار و مقالات کمپ سفر

کیسه خواب های میلت MILLET سری LIGHT DOWN

کیسه خواب های میلت MILLET سری LIGHT DOWN فرانسوی

در این مقاله میخواهیم به معرفی و شناخت کیسه خواب های میلت MILLET سری LIGHT DOWN بپردازیم، در هر سفر و برنامه کوهنوردی، تنها یک خواب عمیق و آرامش بخش در دل طبیعت میتواند علاوه بر بهبود احساس خستگی و کسب انرژی بهتر، تجربه‌ ای به یادماندنی ولذت بخش ایجاد کند.

در برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، هر یک از تجهیزات نقشی حیاتی و مهم ایفا میکنند و کیسه خواب یکی از مهمترین و ضروری ترین لوازم برای انجام اینگونه فعالیت ها بشمار میرود که میتواند تأثیر بسیار زیادی در راحتی و موفقیت کابر در سفر و برنامه داشته باشد. همراه داشتن یک کیسه خواب مناسب، باتوجه به نوع محیط و دما و سَبک فعالیت، میتواند تجربه کوهنوردی و سفر را بسیار لذت بخش تر نماید.

اهمیت کیسه خواب :

کیسه خواب، همچون یک دوست وفادار، همیشه در کنار کوهنوردان و طبیعت گردان است و در هر شرایطی به آنها خدمت می‌کند. اما چرا کیسه خواب در کوهنوردی این قدر اهمیت دارد؟

تجربه خواب بهتر در هوای سردسیری :

وقتی کوهنوردان و طبیعت گردان در ارتفاعات یا قله‌ها به دنبال یک خواب آرام و گرم هستند، کیسه خواب به عنوان یک عامل حیاتی در حفظ حرارت بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. در هوای سردسیری، این کیسه‌ها با عایق حرارتی منحصر به فرد خود، باعث میشوند کاربر احساس سرمای بسیار کمتری کند و تجربه خوابی دلپذیر و آرامش بخش را در دل طبیعت داشته باشد.

جلوگیری از خستگی بیش از حد :

کوهنوردی در کل یک فعالیت فیزیکی سنگین است و استراحت مناسب در طول سفر امری ضروری است. کیسه خواب با فراهم کردن یک محیط راحت و دلپذیر برای خواب، از حد خستگی کاربر جلوگیری کرده و انرژی لازم برای ادامه مسیر را فراهم می‌کند.

سبکی و قابلیت حمل راحت برای سفرهای بلندمدت :

یک کیسه خواب سبک و قابل حمل، همراه مناسبی برای سفرهای بلندمدت به قله‌هاست. وزن سبک آن، به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون افزایش زیاد وزن بار خود، از هر لحظه در طبیعت لذت ببرد.

در کل، کیسه خواب به عنوان یکی از اجزای اساسی تجهیزات کوهنوردی، نقش بسیار مهمی در تضمین راحتی، حفظ حرارت، و تجربه خواب بهتر افراد دارد. انتخاب یک کیسه خواب با کیفیت، توانایی کوهنورد را برای کسب تجربه‌ای بی نظیر و به یادماندنی از کوهنوردی افزایش خواهد داد.

کیسه خواب های کمپانی فرانسوی میلت MILLET :

کمپانی میلت (MILLET) یکی از برندهای برجسته در صنعت تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی است. این برند با سابقه‌ی طولانی و تجربه در طراحی و تولید محصولات با کیفیت، به عنوان یکی از انتخاب‌های محبوب در بین علاقمندان به فعالیت‌های خارج از منزل شناخته می‌شود. میلت به عنوان یک نماینده معتبر در دنیای کوهنوردی، کمپینگ، طبیعت گردی و سفر، محصولاتی با کیفیت و قابلیت‌های برتر ارائه می‌دهد.

این برند با تلفیق فناوری‌های نوین و استفاده از مواد با کیفیت بالا، به تولید کیسه‌ خواب، کوله پشتی کوهنوردی، پوشاک مخصوص کوهنوردی، کفش‌های سبک کوهنوردی و پیمایشی و تجهیزات دیگر متمایز از دیگران می‌پردازد. محصولات میلت نه تنها به عنوان ابزارهای لازم برای مسافرت و کوهنوردی شناخته می‌شوند بلکه به دلیل طراحی‌های شیک و نوآورانه خود نیز در بازار تجهیزات ماجراجویی به چشم می‌آیند.

اعتماد به نام میلت به دلیل استانداردهای بالای کیفیت، انعطاف‌پذیری محصولات، و توجه به نیازهای مشتریان، این برند را به یک انتخاب مطمئن و پرطرفدار در دنیای کوهنوردی تبدیل کرده است.

اما در این مقاله میخواهیم تنها به معرفی کیسه خواب های سری LIGHT DOWN برند MILLET بپردازیم، کیسه خواب های سری لایت داون جزء محبوب ترین و پرفروش ترین کیسه خواب های کوهنوردی در دنیا هستند که با کیفیت ساخت بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به کوهنوردان در بدست آوردن یک تجربه راحت و گرم در هر سفر سردسیری کمک زیادی میکنند. در ادامه به معرفی 4 مدل محبوب از این سری میپردازیم:

ویژگی های مشترک کیسه خواب های سری LIGHT DOWN از برند میلت :

متریال مشترک سری لایت داون :

  • در بخش اصلی : پلی استر POLYESTER 20 DENIER از نوع 380T در بخش اصلی
  • در بخش اصلی: پلی استر 100% POLYESTER در بخش اصلی
  • در سایر بخش ها: پلی استر POLYESTER 20 DENIER از نوع 400T RIPSTOP
  • در بخش عایق یا میانی : پر اردک نرم DUCK DOWN RDS با کیفیت پر به ساقه 90 به 10 و FILL POWER 700 (پف کنندگی)

طراحی های مشترک سری لایت داون:

  • طراحی کیسه خواب به صورت مومیایی با ساختار (H CHAMBER) جهت حفظ گرمای بیشتر و تراکم پذیری بالاتر
  • طراحی زیپ به صورت ¾ Side Zip ( طول زیپ حدود ¾ طول کیسه خواب) جهت جلوگیری از اتلاف حرارت و همچنین بهبود در گرم نگه داشتن بخش پاهای کاربر به دلیل حساسیت بیشتر این بخش به سرما
  • دارای زیپ دو طرفه جهت راحتی هرچه بهتر کاربر هنگام استفاده
  • مجهز به یک جیب داخلی جهت نگهداری لوازم ارزشمند
  • برخورداری از دوخت با کیفیت و همچنین خاصیت تنفس پذیری و تهویه مناسب جهت کاهش تعریق کاربر
  • مجهز به یک کیف حمل مخصوص با قابلیت فشرده سازی

تکنولوژی ها و استاندارد های مشترک سری لایت داون :

  • استاندارد RDS :
    این استاندارد با یک سری الزامات تاکید بر حفظ رفاه حیوانات در هنگام پرچینی از پرندگان دارد، این استاندارد نشان میدهد که پرهای استفاده شده در محصول بدون تجاوز به حقوق حیوانات و محیط زیست انجام شده و پر چینی در زمان زنده بودن پرنده انجام نشده است، همچنین استانداردی برای کیفیت مناسب پر ها نیز میباشد.
    کاربرد این استاندارد در کیسه‌ خواب های پر نشان از تعهد تولیدکننده به اقدامات اجتماعی و محیطی است که در طول چرخه تولید، از برداشت تا فرآیند دیگر، مسئولانه و پایدار انجام شده‌اند. استفاده از کیسه‌های خواب با استاندارد RDS یا "Responsible Down" به مشتریان اطمینان می‌دهد که محصولی با کیفیت بالا دریافت می‌کنند که با ارزش‌های اجتماعی و محیطی نیز سازگار است.
  • پوشش DWR :
    عبارت DWR به معنای "مقاوم به آب یا قابلیت جلوگیری از نفوذ آب" است. این اصطلاح از انگلیسی "Durable Water Repellent" گرفته شده و به پوشاک یا تجهیزاتی اطلاق می‌شود که دارای پوششی هستند که قابلیت جلوگیری از ورود آب را دارند.
    پوشش DWR معمولاً به سطح محصول اعمال می‌شود و باعث می‌شود آب به صورت قطرات روی سطح باقی بماند و به جای جذب شدن درون بافت، از روی آن رد یا جاری شود. این ویژگی مقاومت به آب باعث می‌شود که پوشاک یا تجهیزات مختلف در مواجهه با باران یا رطوبت، خشک و سبک باقی بمانند.
    استفاده از پوشش DWR در محصولات مختلف از جمله کیسه‌های خواب، جاکت‌ها، ورزشکاران، و تجهیزات مسافرتی، به کاربران اجازه می‌دهد تا در شرایط مرطوب بهترین عملکرد را از محصولات خود تجربه کنند.
  • بدون PFC یا PFC Free :
    عبارت "PFC Free" به معنای "خالی از فلوروکربن‌های پلیمری" است. فلوروکربن‌های پلیمری یا PFCs مواد شیمیایی هستند که به دلیل مقاومت در برابر چربی و آب، در برخی از محصولات به عنوان پوشش‌دهنده‌ها یا آب‌گریزها استفاده می‌شوند.
    استفاده از عبارت "PFC Free" در محصولات مختلف، به معنای این است که آن محصول خالی از این گونه مواد شیمیایی است. این مسئله اهمیت زیادی از نظر محیط زیست دارد زیرا برخی از فلوروکربن‌های پلیمری به عنوان مواد زائد در محیط زیست ایجاد مشکلات زیست‌محیطی کرده و به عنوان مواد شیمیایی مضر شناخته شده‌اند.
    بنابراین، زمانی که یک محصول به عنوان "PFC Free" تبلیغ می‌شود، این نشانگر سعی تولیدکننده است که از مواد شیمیایی حاوی فلوروکربن پلیمری در تشکیل محصول خود استفاده نکرده و در نتیجه، اثرات منفی احتمالی بر محیط زیست را کاهش داده است.
  • تکنولوژی K Dry:
    این تکنولوژی یک پوشش و خاصیت در بخش عایق کیسه خواب ایت که جهت افزایش مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت در این بخش تعبیه گردیده که به کاربر این امکان را میدهد تا به راحتی در محیط های مرطوب بتواند از این کیسه خواب استفاده نماید.
  • استفاده از متریال تجدید پذیر در ساختار کیسه خواب و سازگاری کامل با محیط زیست 

مشخصات فیزیکی مشترک :

  • طول کیسه خواب : 215 سانتیمتر
  • حداکثر اندازه کاربر: 185 سانتیمتر
  • عرض شانه: 80 سانتیمتر

کیسه خواب های میلت MILLET سری LIGHT DOWN فرانسوی

اگه میخوای بدونی چطوری باید کیسه خواب مناسب برنامه ات رو انتخاب کنی حتما مقاله راهنمای خرید کیسه خواب کوهنوردی و کمپینگ رو بخون

معرفی کیسه خواب های سری لایت داون LIGHT DOWN میلت :

1. کیسه خواب میلت MILLET مدل LIGHT DOWN -10°C :

کیسه خواب LIGHT DOWN -10°C یکی از محبوب ترین کیسه خواب های زمستانی است که جهت استفاده در برنامه های Trekking (پیمایشی) و Mountaineering ( صعود های فنی مرتفع ) بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، در بخش عایق کیسه خواب از 750 گرم پر نرم اردک بسیار بادوام و لطیف با FILL POWER 700 استفاده گردیده که از نفوذ سرما به داخل کیسه خواب کاملا جلوگیری میکند و برای استفاده در صعود های کوهنوردی در فصول سرد سال و مناطق سردسیر گزینه ای کاربردی و ایده آل بشمار میرود.
دما (درجه سانتی گراد) حجم کیسه تراکم (لیتر) ابعاد کیف (سانتیمتر) وزن (گرم)
EXTREME LIMIT COMFORT COMFORT 7 30X20 1260
30- 10- 4-

2. کیسه خواب میلت MILLET مدل LIGHT DOWN -5°C :

کیسه خواب LIGHT DOWN -10°C یکی دیگر از کیسه خواب های سری لایت داون میلت است که جهت استفاده در برنامه های Trekking (پیمایشی) و Mountaineering ( صعود های فنی مرتفع) مناسب میباشد، این کیسه خواب با محدوده آسایش 6- درجه سانتی گراد و استفاده از 550 گرم پر نرم اردک با FILL POWER 700 در بخش عایق، مناسب جهت استفاده در فصول سرد سال و مناطق سردسیر است و میتواند بدن کاربر را در برابر نفوذ سرما حفظ نماید.
دما (درجه سانتی گراد) حجم کیسه تراکم (لیتر) ابعاد کیف (سانتیمتر) وزن (گرم)
EXTREME LIMIT COMFORT COMFORT 5 27X18 970
24- 6- 0

3. کیسه خواب میلت MILLET مدل LIGHT DOWN 0°C :

از دیگر کیسه خواب های پر استفاده در فصول سرد سال کیسه خواب LIGHT DOWN 0°C است ، این کیسه خواب به لطف 350 گرم پر اردک نرم در بخش عایق، گزینه مناسبی جهت استراحت در برنامه های پیمایشی Trekking و Hiking میباشد، این کیسه خواب علاوه برای برنامه های کمپینگ و انواع سفر ها در مناطق سردسیر نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
دما (درجه سانتی گراد) حجم کیسه تراکم (لیتر) ابعاد کیف (سانتیمتر) وزن (گرم)
EXTREME LIMIT COMFORT COMFORT 3.5 30X16 740
16- 0 5

4. کیسه خواب میلت MILLET مدل LIGHT DOWN 5°C :

کیسه خواب LIGHT DOWN 5°C یک کیسه خواب سه فصل با کیفیت و محبوب بوده که مناسب جهت استفاده در برنامه های کوهنوردی، طبیعت گردی و کمپینگ در سه فصل (بهار، پاییز و زمستان) است. در بخش این عایق این کیسه خواب از 200 گرم پر نرم و با کیفیت اردک استفاده شده که میتواند گرمای کیسه خواب را تا محدوده دمای آسایش 5 درجه به خوبی حفظ نماید.
دما (درجه سانتی گراد) حجم کیسه تراکم (لیتر) ابعاد کیف (سانتیمتر) وزن (گرم)
EXTREME LIMIT COMFORT COMFORT 2.5 30X14 550
10- 5 10

جهت مشاهده تمامی کیسه خواب ها به دسته بندی کیسه خواب کوهنوردی و کمپینگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *