اخبار و مقالات کمپ سفر

انتخاب دوربین دوچشمی مناسب

انتخاب دوربین دوچشمی مناسب

مقدمه انتخاب دوربین دوچشمی مناسب :

از آنجایی که تعداد کاربران و علاقه مندان به دوربین های شکاری و دوچشمی روز به روز در حال رشد و افزایش بوده و دوربین های دوچشمی و شکاری بسیار متعدد و متنوع با یازه های قیمتی وسع در بازار وجود دارد یکی از دغدغه های خریداران به دلیل عدم اطلاعات کافی و صحیح در مورد دوربین های دوچشمی ، سر در گمی در این زمینه میباشد که انتخاب دوربین دوچشمی مناسب را به کاری دشوار تبدیل نموده است .

ما در مقاله روش انتخاب دوربین دوچشمی مناسب ، قصد داریم تا هر اطلاعاتی که در مورد انتخاب دوربین دوچشمی یا دوربین شکاری مورد نیاز است در اختیار علاقه مندان محترم قرار دهیم ، به طور کلی در این مقاله همه چیز در مورد دوربین شکاری که نیاز است تا کاربران و علاقه مندان بدانند به طور ساده و تخصصی آورده شده است ، پس از مطالعه کامل این مقاله علاوه بر کسب اطلاعات کامل و تخصصی در مورد ساختار و مکانیزم انواع دوربین های دوچشمی ، شما قادر خواهید بود به راحتی دوربین دوچشمی و شکاری مناسب با هدف و فعالیت خود را تشخیص داده و انتخاب نمایید.

تعریف دوربین دوچشمی:

دوربین های دوچشمی به نام های گوناگون و مختلف نظیر دوربین شکاری ، دوربین صحرایی و دوربین ارتشی نیز شناخته شده میباشد.

به طور کلی دوربین دوچشمی همانطور که از نامش مشخص است یک وسیله دستی جهت مشاهده اهداف و اجسام در فواصل دور ( با توجه به نیاز و نوع فعالیت ) میباشد.

از دوربین دوچشمی بسته به نوع و ویژگی های آن در زمینه ها و کاربرد های مختلفی از جمله ، شکار ، طبیعت گردی ، کوهنوردی ، مشاهده پرندگان و حیوانات و حیات وحش ، مشاهده مناظر طبیعی ، کاربرد های نظامی و حتی در برخی از مدل ها جهت رصد نمودن اجرام آسمانی استفاده میگردد.

قبل از هر چیز در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب میبایست نوع فعالیت به صورت کامل مشخص گردد سپس به برسی دوربین های دوچشمی با توجه به نوع فعالیت پرداخته شود. .

ساختار کلی دوربین های دوچشمی تقریبا شبیه به ساختار تلسکوپ ها میباشد  که به ساختار شکستی شناخته شده میشوند.

در ساختار شکستی ابتدا نور وارد عدسی شیئی شده و سپس بعد از عبور از دو منشور به عدسی چشمی که تصاویر نهایی را نشان میدهد میرسد.

ساختار منشور دوربین دوچشمیساختار دوربین دوچشمی مکانیزم دوربین دوچشمی

 

بزرگنمایی و قطر عدسی شیئی در دوربین دوچشمی:

اولین و مهمترین گام در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب کسب اطلاعات لازم در مورد مقدار بزرگنمایی و قطر عدسی شیئی دوربین دوچشمی میباشد که میبایست با توجه به نوع فعالیت و نوع هدف انتخاب گردد.

معمولا بر روی دوربین های دوچشمی دو عدد حک شده است که هر کدام از این اعداد بیانگر و معرف یک ویژگی یا خصوصیت دوربین دوچشمی میباشند ، این دو ویژگی فاکتور بسیار مهم در شناخت و نامگذاری و طبقه بندی دوربین های دوچشمی بشمار میروند.

به عنوان مثال در دوربین دوچشمی هاوک نیچر ترک ۴۲×۱۰ عدد اول (عدد 10) که به حرف X ختم میشود بیانگر میزان قدرت بزرگنمایی دوربین میباشد به این معنی که این دوربین تصاویر مشاهده شده را 10 برابر اندازه واقعی بزرگتر مینماید.

به بیان دیگر جسم یا هدفی که در فاصله 1000 متری با چشم غیر مسلح دیده میشود ، با استفاده از این دوربین ، تصویر 10 برابر بزرگتر شده و مانند همان تصویری ست که با چشم غیر مسلح در فاصله 100 متری مشاهده میشود.

در دوربین دوچشمی بزرگنمایی توسط عبور نور بین دو لنز مجاور یکدیگر و یک منشور ایستاده انجام میشود و بدیهی است که بر خلاف تلسکوپ ها که تصاویر را وارونه نمایش میدهند در دوربین های دوچشمی تصاویر ایستاده مشاهده میگردند.

بزرگنمایی دوربین دوچشمی

عدد دوم که بعد از حرف X نوشته میشود معرف قطر عدسی شیئی یا قطر لنز بیرونی دوربین در واحد میلیمتر میباشد ، که در این دوربین قطر عدسی شیئی 42 میلیمتر میباشد.

در صورتی که قدرت بزرگنمایی دوربین دوچشمی را ثابت فرض نماییم هرچه قطر عدسی شیئی بزرگتر باشد میزان نور وارد شده به دوربین یا میزان جدب نور نیز بیشتر بوده و تصاویر با روشنایی بالاتری را ارائه مینماید و جهت استفاده در محیط های کم نور به نسبت گزینه مناسب تری بشمار میروند.

حال در صورتی که اندازه قطر عدسی شیئی را ثابت فرض نماییم هرچه قدرت بزرگنمایی دوربین دوچشمی بیشتر شود به نسبت کیفیت تصاویر نیز کاهش پیدا میکند.

در اینجا این نکته نیز قابل ذکر است که جهت مشاهده اجرام آسمانی توسط دوربین دوچشمی ، قطر عدسی شیئی به نسبت بزرگنمایی از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد زیرا جهت مشاهده اجرام کم نور آسمانی که در عمق بیشتری در آسمان قرار دارند روشنایی و شفافیت تصاویر نقش مهم تری را جهت پیدا کردن این اجرام آسمانی ایفا میکند.

قطر عدسی شیئی دوربین دوچشمی

در اینجا با یک مثال سعی میکنیم این مطلب را تا حدودی بازتر نماییم:

به عنوان مثال دوربین دوچشمی 80x20 به نسبت دوربین دوچشمی 60x20 (با توجه به اینکه هر دو دارای یک مقدار قدرت بزرگنمایی میباشند ) به دلیل بزرگتر بودن قطر عدسی شئی و جذب نور بالاتر ، جهت رصد کردن اجرام آسمانی گزینه مناسب تری بشمار میرود.

جهت انجام رصد آسمان ، حداقل قدرت بزرگنمایی دوربین دوچشمی میبایست 7 برابر و حداقل قطر عدسی شیئی 40 میلیمتر باشد.

میدان دید در دوربین دوچشمی :

میدان دید در دوربین دوچشمی دومین گامی است که میبایست در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب مورد برسی قرار گیرد.

میدان دید یا همان میزان حوزه یا ناحیه یا فضای دیدی ست که توسط دوربین دوچشمی مشاهده میگردد که معمولا این میدان با واحد متر یا یارد در 1000 متر و با زاویه دید بر حسب درجه سنجیده میشود.

قدرت بزرگنمایی دوربین دوچشمی با میدان دید رابطه عکس دارد به نحوی که هر چه قدرت بزرگنمایی دوربین بیشتر باشد میدان دید کمتری قابل مشاهده میباشد.

میدان دید و بزرگنمایی دوربین دوچشمی

به عنوان مثال دوربین دوچشمی آسیکا 42×10 دارای میدان دید 115 متری در 1000 متر و زاویه 5.6 درجه میباشد ، به این معنی که در فاصله 1000 متری پهنای دید یا عرض تصاویر قابل مشاهده برابر با 115 متر با زاویه زمین تا آسمان 5.6 درجه سانتی گراد میباشد.

 میدان دید دوربین دوچشمی میدان دید در دوربین دوچشمی

اندازه زاویه دید برای چشم غیر مسلح انسان حدود 135 درجه میباشد ، دوربین های دوچشمی که معمولا به دوربین های Wideangle یا دوربین های میدان دید باز مشهور هستند دارای زاویه دید 60 دجه سانتی گراد به بالا هسند که به نسبت از قدرت بزرگنمایی کمتری برخوردار بوده و جهت مشاهده و تعیب اجسام متحرک گزینه مناسبی بشمار میرود ( پر کاربرد در مسابقات ورزشی مانند اسب سواری ).

میدان دید در دوربین دوچشمی

میدان دید معمولا به صورت 115at 1000 meters یا 377feet at 1000 yard بر روی بدنه اغلب دوربین ها حک میشود.که معمولا بر روی اکثر دوربین های دوچشمی این واحد ها به feet و yard و بر روی دوربین های دوچشمی روسی این واحد به meter درج شده است.

میدان دید 1000 متر دوربین دوچشمی

بیشتر بدانید: اگه میخوای بدونی برای کوهنوردی و طبیعت گردی چه کوله پشتی ای مناسبت هست، حتما مقاله انتخاب کوله پشتی کوهنوردی مناسب رو بخون.

قدرت گردآوری یا جذب نور دوربین دوچشمی:

قدرت گردآوری یا جذب نور دوربین دوچشمی ، گام سوم در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب میباشد که با توجه به محیط نوری که استفاده از دوربین دوچشمی مورد نیاز است مورد برسی قرار میگیرد.

این ویژگی در دوربین دوچشمی همانطور که از نامش مشخص است به میزان نوری که میتواند وارد دوربین شود تا تصاویر را روشن تر و واضح تر نمایش دهد اطلاق میگردد.

همانطور که گفته شد هرچه قطر عدسی شیئی بیشتر باشد نور بیشتری را میتواند جذب و وارد دوربین نماید و بالطبع تصاویر روشن تری را ارائه میدهد.

به عنوان مثال  دوربین دوچشمی شکاری کامت ۴۲×۸  به نسبت  دوربین دوچشمی آسیکا 32×8  ، 1.72 برابر نور بیشتری را وارد دوربین کرده و تمام تصاویر 1.72 برابر شفاف تر و روشن تر مشاهده میگردد.

مردمک خروجی (Exit Pupil) دوربین دوچشمی:

گام چهارم در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب ، مردمک خروجی دوربین دوچشمی میباشد که علاوه بر نوع فعالیت ، تا حدودی میزان بازشوندگی مردمک چشم کاربر نیز در این قسمت تاثیر گذار میباشد.

به طور کلی مردمک خروجی در دوربین دوچشمی اندازه قطر نور یا پرتویی است که از داخل چشمی دوربین خارج شده و با واحد میلیمتر سنجیده میشود.

در صورتی که دوربین دوچشمی را در یک فاصله مشخص از چشمان خود نگه داریم یک دایره تقریبا روشن در اطراف چشمی دوربین مشاهده میشود که این مقدار هر چقدر بزرگتر باشد تصاویر را در محیط های تاریک و کم نور ، روشن تر نشان میدهد.

مردمک خروجی یکی از ویژگی های مهم در انتخاب دوربین دوچشمی جهت رصد نمودن آسمان میباشد ، دوربین های با قطر مردمک خروجی بالاتر از 4 میلیمتر جهت رصد اجرام آسمانی کم نور مناسب بشمار میرود.

مردمک خروجی دوربین دوچشمی از تقسیم قطر عدسی شیئی بر قدرت بزرگنمایی دوربین بدست می آید. به عنوان مثال مردمک خروجی دوربین دوچشمی آسیکا 42x10 برابر با 4.2 میلیمتر میباشد.

مردمک خروجی دوربین دوچشمی

اگر به صورت خلاصه بخواهیم مردمک خروجی را تعریف و تشریح کنیم

زمانی که چشم انسان در محیط های تاریک و کم نور قرار گیرد نا خودآگاه مردمک های چشم بازتر میشوند تا نور بیشتری را به چشمان انسان برسانند ، این مقدار برای چشم انسان بین 5 الی 9 میلیمتر بسته به سن و شرایط محیطی زندگی افراد متفاوت و متغیر است. این مقدار در صورتی که چشم انسان در محیط های پرنور و روشن تر قرار گیرد بین 2 الی 4 میلیمتر  میرسد.

همانطور که گفته شد این مقدار با توجه به سن افراد متفاوت میباشد ، به صورتی که هر چه سن انسان افزایش پیدا کند میزان بازشدگی مردمک چشم در محیط های تاریک کاهش پیدا میکند ، به طور میانگین مردمک چشم افراد با سنین زیر 30 سال تا 7 میلیمترباز میشود و در افراد با سن بالاتر این مقدار به 6 میلیمتر و سنین بالاتر به 5 میلیمتر نیز کاهش پیدا میکند.

روش انتخاب صحیح دوربین دوچشمی با توجه به مردمک خروجی:

در اینجا این سوال مطرح میشود که با توجه به سن و قطر مردمک چشمی خود چطور دوربین دوچشمی مناسب را انتخاب نماییم

پاسخ این سوال بسیار ساده است ، اگر قطر مردمک خروجی دوربین دوچشمی بیش از حداکثر بازشدگی مردمک چشم کاربر باشد در اینصورت مسلما کاربر نمیتواند از حداکثر قابلیت دوربین استفاده نموده و تصاویر را با روشنایی واقعی که دوربین نشان میدهد ، مشاهده نمایند.

و برعکس اگر قطر مردمک خروجی دوربین کمتر از حداکثر بازشدگی مردمک چشم کاربر باشد در اینصورت کاربر نمیتواند از تمام قدرت و توانایی چشمانش در مشاهده تصاویر استفاده نماید ، در هر دو صورت مقداری اتلاف نور خواهیم داشت

بنابر این بهترین حالت و انتخاب زمانی است که میزان قطر مردمک خروجی دوربین با حداکثر بازشدگی مردمک چشم کاربر برابر یا بسیار نردیک بهم باشد تا هیچگونه اتلاف نور در هنگام استفاده از دوربین دوچشمی بوجود نیاید.

راحتی چشم (Eyerelif):

پنجمین گام در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب راحتی چشم یا تسکین چشم میباشد ، این ویژگی در دوربین دوچشمی به میزان فاصله چشمان کاربر تا قسمت چشمی دوربین گفته میشود تا بهترین و کاملترین تصویر و میدان دید را مشاهده شود.

این مقدار اگر از مقدار فاصله یا حد مجاز کمتر شود یا به عبارتی چشم های کاربر به لنز چشمی دوربین بیش از حد نزدیک گردد ، تصاویر و میدان دید به صورت کامل مشاهده نشده و یک حاله سیاه مانند در اطراف میدان دید مشاهده میگردد .

راحتی چشم در دوربین دوچشمی راحتی چشم در دوربین دوچشمی

این ویژگی برای کاربرانی که از عینک استفاده مینمایند از اهمیت بالاتری برخوردار میباشد.

در حالت استاندارد و معمولی برای افرادی که از عینک استفاده مینمایند معمولا این فاصله با توجه به نوع دوربین ، بین 12 الی 14 میلیمتر  میباشد ، اما برای افرادی که از عینک استفاده مینمایند به دلیل اینکه ضخامت عدسی عینک بین 4 الی 6 میلیمتر میباشد ، این مقدار به حالت عادی اضافه شده و میزان فاصله راحتی یا تسکین چشم به 16 تا 20 میلیمتر تغییر پیدا میکند.

در اکثر دوربین های دوچشمی بر روی قسمت چشمی دوربین یک قطعه لاستیکی که به صورت پیچی میباشد تعبیه گردیده است که با چرخاندن ، این پیچ باز شده و میزان راحتی چشم را کاهش میدهد ، که در این صورت میتوان چشم ها را به لنز چشمی بسیار نزدیکتر نمود و تصاویر و میدان دید را به صورت کامل و واضح مشاهده نمود.

پیچ راحتی چشم در دوربین دوچشمی پیچ راحتی چشم در دوربین دوچشمی

این نکته نیز در اینجا قابل ذکر میباشد که با افزایش میدان دید ، مقدار راحتی یا تسکین چشم کاهش پیدا میکند.

بیشتر بدانید: برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد کیسه خواب های کوهنوردی و کمپینگ و روش انتخاب صحیح کیسه خواب حتما مقاله روش انتخاب کیسه خواب رو بخون

انواع منشور در دوربین دوچشمی:

کسب اطلاعات در مورد نوع منشور استفاده شده در دوربین دوچشمی گام ششم در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب میباشد.

دوربین های دوچشمی بر خلاف تلسکوپ ها که تصاویر را وارونه نمایش میدهند ، به دلیل استفاده از تعدادی منشور ، تصاویر را ایستاده و مستقیم نشان میدهند.

منشور ها در دوربین های دوچشمی معمولا به دو صورت کلی از نظر ساختار و آرایش تقسیم بندی میشوند ، که در ادامه به تعریف و برسی هر کدام میپردازیم :

آرایش منشور در دوربین دوچشمی

1 . آرایش منشوری Porro Prism :

نوع آرایش و ساختار منشوری به همان اندازه برسی نوع منشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هفتمین گام در برسی و انتخاب دوربین دوچشمی مناسب میباشد.

دوربین های دوچشمی که در ساخت آنها از این نوع آرایش منشوری استفاده گردیده است ، اصطلاحا در اپتیک به دوربین های دوچشمی کج بین معروف هستند.

در این نوع دوربین دوچشمی ها ، منشور ها به صورت زیگزاکی یا با یک زاویه خاص در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و مسیر نور ورودی که از لنز عدسی شیئی به لنز چشمی میرسد در یک راستا نمیباشند.

دوربین های کج بین به نسبت از حجم تقریبا بیشتری نسبت به مدل های دیگر برخوردار میباشند.

این نوع آرایش منشوری توسط یک فرد ایتالیایی به نام Porro که نام خود را نیز بر روی این مدل قرار داد در سال 1850 طراحی گردید و تمامی دوربین های دوچشمی در آن زمان تا سال 1960 با این استاندارد تولید و عرضه میشدند.

در ساخت این مدل دوربین دوچشمی ها معمولا از دو نوع منشور Bak-4 و BK-7 استفاده میشود که تفاوت این دو مدل منشور در جنس آنها میباشد ، منشور Bak-4 از جنس باریم و منشور BK-7 از شیشه برسیلیکات میباشد که به نسبت منشور Bak-4 از کیفیت و وضوح تصاویر بهتری برخوردار میباشند.

2 . آرایش منشوری Roof Prism :

این نوع آرایش منشوری در دوربین های دوچشمی نسبت به مدل Porro جدیتر بوده و اولین بار توسط کمپانی Zeiss و Zleit ارائه گردید.

در این نوع ساختار مسیر نور ورودی به داخل لنز عدسی شیئی و خروجی از لنز چشمی در یک راستا بوده و به صوت مستقیم میباشد ، در دوربین های دوچشمی که از این نوع آرایش منشوری استفاده گردیده در اپتیک و تجارت به دوربین های راست بین شناخته شده میباشند.

دوربین های دوچشمی راست بین به نسبت دوربین های دوچشمی کج بین از حجم کمتری برخوردار میباشند اما مکانیزم داخلی این سیستم پیچیده تر از مدل  Poroo میباشد و تمامی قسمت های اپتیکی نیز با دقت بسیار زیادی ساخته میشوند زیرا کمترین و کوچکترین بی دقتی موجب افت بسیار کیفیت در دوربین میشود.

دوربین های دوچشمی با ساختار Roof Prism به نسبت جذب نور بیشتری داشته و از قیمت بالاتری نیز برخوردار میباشد.

این نوع دوربین دوچشمی ها جهت استفاده کاربرانی که مداوم در حال استفاده از دوربین میباشند مانند شکارچیان و افراد نظامی گزینه مناسبی بشمار میرود.

پوشش لنز و منشور در دوربین های دوچشمی:

پوشش های لنز و منشور در دوربین های دوچشمی معمولا به 4 دسته کلی تقسیم بندی میشوند که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود میباشند ، نوع پوشش لنز گام هشتم در انتخاب دوربین دوچشمی مناسب بوده که در ادامه به معرفی و برسی هر کدام میپردازیم :

1 . Coated Optic یا پوشش اپتیکی :

در این نوع پوشش ، لنز های دوربین دوشچمی در یک سطح و یک جهت اندود میشوند ، این نوع پوشش به نسبت از کیفیت معمولی برخوردار میباشد و در اصطلاح با نام تجاری C که مخفف coated مییاشد ، شناخته میشود.

پوشش لنز Coated Optic دوربین دوچشمی

2 . Fully Coated یا پوشش اپتیکی کامل :

در این نوع پوشش تمام سطح لنز و فضای بین لنز ها کاملا اندود میشوند ، این پوشش در بازار تجارت و اپتیک به پوشش FC که مخفف Fully Coated میباشد شناخته میشود.

پوشش لنز Fully Coated دوربین دوچشمی

3 . Multi Coated یا پوشش اپتیکی چند لایه :

در این نوع پوشش ، لنز ها در چند سطح از دو طرف اندود شده اما در بعضی از حالات و دوربین ها این پوشش در چند سطح اما تنها در یک جهت اندود میشوند. این پوشش در بازار تجارت و اپتیک به پوشش MC که مخفف Multi Coated میباشد شناخته میشود.

پوشش لنز Multi Coated دوربین دوچشمی

4 . Fully Multi Coated یا پوشش اپتیکی کاملا چند لایه :

این نوع پوشش بهترین و با کیفیت ترین پوشش لنز دوربین دوچشمی و اپتیک بشمار رفته و تمام لنز و فضاهای بین لنز ها در چند سطح و در دو جهت و به صورت کامل اندود میشوند.

دوربین های دوچشمی که از پوشش Fully Multi Coated برخوردار میباشند به نسبت دارای قیمت بالاتری نیز میباشند.

این پوشش در بازار تجارت و اپتیک به پوشش FMC که مخفف Fully Multi Coated میباشد شناخته میشود.

پوشش لنز Fully Multi Coated دوربین دوچشمی

جهت مشاهده و خرید محصولات دوربین های دوچشمی به دسته بندی دوربین شکاری و دوچشمی مراجعه نمایید.

27 دیدگاه در “انتخاب دوربین دوچشمی مناسب

  1. جواد گفت:

    بسیار بسیار کامل و بی نقص توضیح داده بودید
    با تشکر فراوان

    1. admincampsafar گفت:

      خواهش میکنم ، خوشحالیم که مورد پسندتون بود

  2. محمد گفت:

    توضیحات کامل و جامع بود ممنون

    1. admincampsafar گفت:

      باعث افتخاره که براتون مفید بود

  3. positron گفت:

    سلام
    ببخشید میخوام یک دوربین دو چشمی خریداری کنم برای رصد سیارات که از محاسبات قطر مردمک خروجی اش 2میلیمتر است ! این دوربین 30X60 است نظرتون چیه ??میشه راهنمایی کنید?
    تاجایی که من تحقیق کردم برا رصد سیارات بزرگنمایی مهمه که خوب این مورد از 7Xها یا 10X ها بزرگنمایی بیشتری داره
    ضمنا قیمتش هم برای من که بود جه ام محدوده مناسبه

    1. admincampsafar گفت:

      سلام دوست عزیز ، جهت راهنمایی و کسب اطلاعات در این مورد با کارشناسان تماس بگیرید راهنماییتون میکنن موفق باشید

      1. رضا ف گفت:

        خیلی ممنون از توضیحاتتون!
        آیا دوربین 42×8 برای کسی‌که سنشون نزدیک به ۵٠ سال است؟

        1. admincampsafar گفت:

          سلام ، خواهش میکنم ، دوست عزیز نوع دوربین ارتباطی به سن کاربر نداره

  4. مهراد گفت:

    بسیار عالی و درجه یک
    ازتون واقعا سپاسگزارم

    1. admincampsafar گفت:

      خوشحالیم که براتون مفید بود

  5. محمد گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتین . آیا دوربین با کیفیت پلاریزه هم داریم ؟

    1. admincampsafar گفت:

      سلام ، در دوربین های شکاری خیر ، پلازیره یک فیلتر جهت کاهش تاثیر رفلکس نور هست که در دوربین های عکاسی نصب میشه

      1. عباس محمودی گفت:

        سلام بسیار ممنون سپاسگزارم مقاله راهنمای خیلی خوبی است برای کسانی که می خواهند با دیدباز خرید کنند .ضمنا باشناختی که از دوربین های شکاری دارید بهترین دوربین برای شکار با قیمت حدود ده میلیون تومان چی پیشنهاد می کنید تشکر

        1. admincampsafar گفت:

          سلام دوست عزیز ، باعث افتخاره که براتون مفید بوده ، ببینید نمیشه گفت فقط یک دوربین مناسب هست ، بسته به نوع کار و فعالیتی که میخواید انجام بدید دوربین های متفاوت با امکانات متفاوت در رده های مختلفی وجود داره ، با کارشناسان تماس بگیرید بهتر راهنماییتون میکنند. موفق باشید

  6. رضا گفت:

    سلام توضیحات کامل بود خیلی کمکم کرد ممنون ازتوضیحاتتون

    1. admincampsafar گفت:

      سلام ، باعث افتخاره

  7. عباس موسوی گفت:

    توضیحات عالی بود با تشکر فراوان

    1. admincampsafar گفت:

      باعث افتخاره مفید بوده براتون ، موفق باشد

  8. بابک گفت:

    بینهایت سپاسگزار از شما، توضیحات بسیار مفید و دقیقی بود و بسیار کمک میکنه به افرادی مثل من که اطلاعات درست و کارایی رو کسب کنیم و در انتخاب دوربین به کار ببریم.

    1. admincampsafar گفت:

      سلام ، خوشحالیم که براتون مفید بوده ، موفق باشید

  9. مهدی گفت:

    سلام استاد
    یدونه دوربین برای هم طبیعت گردی و هم اسمان شب میخواستم.یه دوربین در حد خوب

    1. admincampsafar گفت:

      سلام ، دوست عزیز از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان تماس بگیرید راهنماییتون میکنن ، موفق باشید

  10. VALIPOOR121 گفت:

    توضیحات کاملی بود. تشکر

    1. admincampsafar گفت:

      باعث افتخاره که براتون مفید بوده موفق باشید

  11. ARPAD گفت:

    درود
    تنکیو پسرم
    حالا به من بگو از کجا متوجه شیم گاز نیتروژن یا آرگون درون دوربین موجود هست آیا با چشم قابل تشخیص ،ممنون میشم پاسخگو باشید

    1. campSaadi گفت:

      سلام ، خیر با چشم مشخص نمیشه

  12. ی گفت:

    عالب عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *